Product Owner Enterprise Service Management

Kadaster

  • Uitzenden
  • 16-06-2025
  • Gelderland
  • 32 uur
Logo van Kadaster
€5.346 — € 6.960 / maand
6 maanden
HBO - WO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.  Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Binnen de directie BOI (Beheer en Ontwikkeling IT) bevindt zich de afdeling Support en Projecten. Een van de teams binnen deze afdeling levert de ESM (Enterprise Service Management) dienst. Voor deze dienst maken we gebruik van het ServiceNow platform. ServiceNow is de bron voor informatie en sturing binnen IT en Facilitaire Services. We maken onder andere gebruik van modules IT Servicemanagement Professional, IRM en WSD. Voor integraties met diverse leveranciers maken we gebruik van gebruik van standaard ServiceNow plugins of REST Api’s. Kadaster werkt met Agile en Scrum en zo is het team van ESM dan ook ingericht.

Wij zoeken een Product Owner die samen met ons deze service en dus ook de tool naar een hoger plan kan brengen. Denk hierbij aan doorontwikkeling van onderwerpen als Selfservice, SIAM, CSDM en Cloud.

‘De klant is koning’, stakeholders merken hoe belangrijk het wordt om selfservice meer te benutten en komen naar ons toe met veel wensen. Je verliest de klant hier niet uit oog maar komt juist op voor de belangen. Je overziet de gehele keten waarop de wens van de stakeholder betrekking heeft en weet hier juist en accuraat in te adviseren en op te lossen. Door gebruik van enquêtes controleren we of de klantvriendelijkheid zoals verwacht stijgt of dat we hier aanpassingen in moeten verrichten. Door de toename in gebruik van onze ESM verdiensten neemt ook de urgentie toe om de informatie op een structurele wijze te rapporteren en te verbinden. Je helpt ons dus ook door de vastlegging van diverse componenten binnen ServiceNow op een correcte wijze te doen. Uiteraard maak je gebruik van de door ServiceNow geleverde componenten en weet je deze optimaal te benutten.

Je werkt in teamverband met ongeveer zeven collega DevOps Engineers, een scrummaster en architect. Je bent goed in staat je eigen weg te vinden, durft vragen te stellen en bent kritisch. Staat zelf ook open voor feedback en wil continu het beste uit jezelf en je team halen. Een gezonde dosis humor mag absoluut niet ontbreken!

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Bekend met Enterprise Service Management en het denken in Services.
  • Aantoonbaar in aanraking geweest het SIAM framwork.
  • Je staat voor methodieken als; Out-of-the-box, marktconformiteit, single-source-of-truth
  • Je bent door en door bekend met Agile, Scrum en SAFE.
  • Scrum Product Owner, zowel in beheerfase als ontwikkelfase.
  • Je doet het beste voor het team ook in de context van de organisatie.
  • Je staat schouder aan schouder met het team en maakt je hard voor haar visie en die van de organisatie.
  • Je bent proactief in het opvangen van wensen uit de omgeving.
  • Jira, Office365, Fortis Change Cloud

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
Als Product Owner ben verantwoordelijk voor alledaags werk die een medewerker binnen ESM verricht. Daar valt onder:

  • Je vertaalt de behoeften van de Kadaster organisatie via de Dienst Product Manager naar een inspirerende productvisie en roadmap voor de bestaand en eventuele nieuwe te implementatie ServiceNow modules.
  • Scherp krijgen van de requirements, uitwerken van deze requirements in features en user stories, en het vervolgens refinen met het IT-team;
  • Je verbindt gebruikers, management en technische teams en zorgt voor gedragen keuzes.
  • Je stemt actief af met stakeholders zoals: FS, Risk, en SIAM t.b.v. goede interne communicatie (change en adoptie).
  • Je zorgt voor duidelijke prioritering van de backlog en neemt eigenaarschap in de sprintplanning. En verzorgt een sprint demo met alle betrokken stakeholders
  • Je bent zichtbaar, benaderbaar en kunt op alle niveaus helder communiceren – van medewerker tot directie.
  • Kritische houding richting kwaliteit en standaarden voor een beheersbaar eindproduct.
  • Je draagt bij aan een goede adoptie van de digitale middelen, onder andere via communicatie, training of showcases.

Dit ben jij

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor Nivea
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare Product Owner ServiceNow
    functie
  • Minimaal 1 jaar ervaring met een organisatie die maatschappelijke taken
    uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld
  • Relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent,
    functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer
  • Gecertificeerd Product Owner (bijvoorbeeld PSPO) Kopie van certificaat
    toevoegen
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en
    waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven
    te zijn door de kandidaat zelf (CV en motivatie zelf geschreven door de
    kandidaat)
  • Een door de kandidaat zelf geschreven plan van aanpak (max. 400 woorden),
    vermeld hierin duidelijk de verantwoordelijkheden en de stappen binnen het
    geschetste kader van de gestelde opdracht
  • De kandidaat toont aan (max. 300 woorden) op welke wijze de geleverde
    expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage
    leveren aan te behalen resultaten .

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!