Adviseur ARBO en Veiligheid

Gemeente Apeldoorn

  • Uitzenden
  • 16-06-2025
  • Gelderland
  • 36 uur
Logo van Gemeente Apeldoorn
€3.602 — € 5.313 / maand
6 maanden
HBO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

 Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht

Als adviseur ARBO en Veiligheid geloof jij dat een gezonde en prettige werkplek en werkomgeving van invloed is op het werkgeluk van jouw collega’s en heb jij er plezier in voortdurend aan het werk te zijn voor hun welzijn. Jij bent iemand die makkelijk contact maakt en anderen weet te enthousiasmeren en mee te nemen in de visie van onze organisatie op een gezond en veilig werkplekbeleid. Jij vertaalt dit naar concrete resultaten in de vorm van snelle oplossingen, maar ook van projecten gericht op gezondheid en veiligheid.

Als adviseur maak jij dingen bespreekbaar. Het maakt jou niet uit of je in gesprek bent met een huismeester of directeur. Je kunt moeiteloos schakelen tussen de niveaus. Je zorgt voor de communicatie van de diverse arbo onderwerpen richting management en medewerker.

Jij bent het gezicht van veiligheid en gezondheid op de werkplek. In jouw dagelijkse werkzaamheden, verspreid over meerdere werklocaties van onze gemeente en je frequente contacten met je collega’s vallen jou direct verbetermogelijkheden op. Deze signaleer je en als het een grotere aanpak vraagt dan kleine oplossingen, adviseer jij hierover aan je opdrachtgever. Hierbij maak je analyses, ontwikkel je plannen, die je samen met je collega’s oppakt, waarbij jij in de gaten houdt of de plannen worden uitgevoerd. Je bent primair onder meer verantwoordelijk voor de regie op de diverse risico inventarisatie en -evaluatie (RI&E). Daarnaast ga je samen met je collega voortvarend aan de slag met het schrijven van arbobeleid voor onze organisatie. Dit resulteert uiteindelijk in het verder vorm geven van daaruit volgende processen.

In sommige gevallen ben je zelf, in je rol als preventiemedewerker, aan zet als het om de uitvoering van maatregelen gaat. Je zorgt dat je voldoende managementinformatie hebt om je plannen te toetsen en verbetervoorstellen te doen. Je werkt nauw samen met je collega-adviseur en onder meer de Ondernemingsraad.

Ook is een belangrijke taak om te zorgen dat je collega's veilig en vertrouwd kunnen werken. Denk hierbij aan het creëren van een prettige, aan arbo-normering voldoende, werkplek en werkomgeving. Ook het verstrekken van beschermingsmiddelen hoort hierbij.

Dit ben jij

  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de
    gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst
  • De kandidaat is per maandag 16 juni 2025 beschikbaar voor 36 uur per week
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding in richting van
    arbeids- en organisatiekunde of gezondheidsmanagement
  • De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring als ARBO
    adviseur
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in een gemeentelijke organisatie
    . 2. De kandidaat heeft aantoonbare kennis over thema’s als
    RI&E’s en veilig werken (maximaal 50 punten). A: De kandidaat heeft alleen
    aantoonbare kennis van veilig werken . B: De kandidaat heeft
    alleen aantoonbare kennis van RI&E’s . C: De kandidaat heeft
    aantoonbare kennis van RI&E’s en veilig werken .

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!