Administratie medewerker Jeugd
Gemeente Altena
- Uitzenden
- 02-06-2025
- Noord-Brabant
- 24 uur


Dit ga je doen
Administratief medewerker jeugd
24 uur per week
Team Kwaliteit & Administratie (K&A) bestaat uit 30 bevlogen, fijne collega’s. Binnen het team zijn de kwaliteitsmedewerkers, juristen en gedragswetenschappers ondergebracht en wordt de administratieve ondersteuning centraal georganiseerd. K&A werkt steeds samen met de vier andere teams van het sociaal domein rondom verschillende wetten. Zoals de WMO, de jeugdwet en de P- wet. Denk bij die laatste vooral aan, de Participatie, Bijzondere Bijstand en verschillende minimaregelingen. Binnen het team weten we elkaar te vinden en verder te helpen. Er heerst een positieve sfeer binnen K&A en vormt daarmee een stevige basis om samen te werken en andere teams te ondersteunen.
- Je screent en beoordeelt inkomende stukken op belang, prioriteit en aard van afhandeling;
- Je brengt spoedeisende zaken onder de aandacht, handelt minder specifieke correspondentie/stukken zelfstandig af, en bewaakt de follow-up;
- Je pakt zelfstandig de aanvragen EED (ernstig enkelvoudige dyslexie) op;
- Je administreert en muteert gegevens;
- Je haalt de informatie uit meerdere systemen (Suite, KEDO, zorgportaal, BRP);
- Je beoordeelt en verwerkt aanvragen en facturen van zorgaanbieders binnen het berichtenverkeer.
Je hebt een oplossingsgerichte en open houding. Je bent flexibel en stressbestendig. Je hebt uitstekende schriftelijke- en communicatievaardigheden. Je bent gericht op samenwerking en durft de juiste vragen te stellen. Competenties als georganiseerd, gestructureerd, oog voor detail, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven.
- Je hebt een afgeronde relevante opleiding op MBO+ niveau;
- Je maakt je snel verschillende systemen eigen;
- Je hebt werkervaring in de administratie en werkt secuur;
- Je hebt affiniteit met het sociaal domein van de gemeente;
- Je hebt kennis van de jeugdhulpverlening, kennis van het woonplaatsbeginsel en/of het administratief toetsen, is een pre.
Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er. Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).
Dit ben jij
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantaluren per week zoals in de
aanvraag wordt aangegeven - Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de
werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee
akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt
ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de
werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via
Flex-West-Brabant - Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO/HBO niveau.
- Kandidaat heeft recente ervaring met de ondersteunende administratie van de
jeugdwet, bij voorkeur bij een gemeente. - Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie.
- Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar ervaring als administratief
medewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie. - Kandidaat heeft recente ervaring met de jeugdhulpverlening/administratie.
- Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite, KEDO, zorgportaal, BRP.
- Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op
verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek - Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet
blijken uit het gesprek - Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het
gesprek - Kandidaat is stressbestendig. Dit moet blijken uit het gesprek

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?