Projectleider handhavingssoftware
Gemeente Oss
- Uitzenden
- 01-07-2025
- Noord-Brabant
- 16 uur


Dit ga je doen
Achtergrond
De Gemeente Oss maakt al jarenlang gebruik van ondersteunende software binnen Toezicht en Handhaving voor het opstellen van boetes en het registreren van meldingen. Dit omvat Mulderbeschikkingen, strafbeschikkingen en naheffingsaanslagen voor betaald parkeren. In 2023 is de handhaving op afvalovertredingen uitgebreid met bestuurlijke boetes. Voor de aanbesteding en implementatie van een nieuwe applicatie – waarvoor de basis-eisen zijn vastgesteld – zoeken wij nu een tijdelijke projectleider.
Opdrachtomschrijving
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het volledige inkoopproces en de implementatie van een nieuwe applicatie binnen Toezicht en Handhaving van de Gemeente Oss. Dit omvat:
- Organisatie van het inkooptraject, naar verwachting via een Europese aanbesteding.
- Implementatie van de applicatie in de werkomgeving en op mobiele devices.
- Aansluiting op verbeterde werkprocessen, met werkende koppelingen en integratie.
- Opstellen van projectdocumenten, zoals projectbrief, contract, voortgangsrapportages inclusief risicoanalyses en een projectevaluatie.
Resultaten
De op te leveren resultaten omvatten:
- Een contract conform gemeentelijke voorwaarden.
- Een Service Level Agreement (SLA) en beheerafspraken.
- Een geaccepteerde applicatie met correcte koppelingen.
- Volledige integratie in de vernieuwde procesbeschrijvingen.
Voertaal: De communicatie en samenwerking binnen de opdracht verlopen in het Nederlands, conform gemeentelijk gebruik.
Offertes en cv’s: Alle inschrijvingen, inclusief offertes en cv’s, dienen in het Nederlands te worden ingediend om transparantie en gelijke behandeling in de aanbestedingsprocedure te waarborgen.
Wet DBA: Alle inschrijvers, inclusief ZZP'ers, worden in overweging genomen. Indien een opdracht aan een ZZP'er wordt gegund, zullen de afspraken worden gemaakt in overeenstemming met de Wet DBA.
Kandidaatomschrijving
Voor deze tijdelijke opdracht zijn we op zoek naar een projectleider die:
- Ervaring heeft met Projectmatig Creëren (PMC) en multidisciplinaire samenwerking.
- Kennis heeft van inkoopprocessen en aanbestedingen, inclusief Europese aanbestedingen.
- Sterke communicatieve vaardigheden bezit voor helder verwachtingsmanagement.
- Analytisch denkvermogen en een gestructureerde werkstijl hanteert.
- Probleemoplossend vermogen toont en experts effectief weet te betrekken.
- Teams kan motiveren en faciliteren voor een optimale samenwerking.
- Ervaring heeft met digitale samenwerkingstools, zoals MS365 (Planner, ToDo, Teams).
Dit ben jij
- Ervaring als projectleider – De kandidaat heeft in de afgelopen vijf jaar
minimaal één jaar werkervaring als projectleider, waarbij hij of zij
verantwoordelijk was voor een aanbesteding, de implementatie en de
integratie van een applicatie binnen het werkproces. De onderbouwing
hiervan moet expliciet en overzichtelijk in het cv en/of offerte worden
vermeld - Overheidsorganisatie – De kandidaat heeft in de afgelopen vijf
jaar minimaal één jaar werkervaring opgedaan bij of voor een
overheidsorganisatie. - .
Indien deze ervaring ontbreekt, is de kandidaat bereid om voorafgaand aan
de opdracht de benodigde kennis eigen te maken - Beschikbaarheid – Uit de offerte blijkt dat de kandidaat beschikbaar is
voor minimaal 8 uur (maximaal 16 uur) per week vanaf gepubliceerde
startdatum, of zoveel eerder als mogelijk. Daarnaast is de kandidaat
(fysiek) beschikbaar op de gepubliceerde interviewdatum
- Projectleiderservaring binnen gemeente – De kandidaat heeft aantoonbare
ervaring als projectleider bij of voor een gemeentelijke organisatie. - Ervaring binnen Toezicht en Handhaving – De kandidaat heeft aantoonbare
kennis en ervaring binnen het domein van Toezicht en Handhaving openbare
ruimte, opgedaan in de periode 2020 – heden. - Projectleider Aanschaf en Implementatie Applicatie – De kandidaat heeft
aantoonbare kennis en ervaring als projectleider bij de aanschaf en
implementatie van een nieuwe applicatie, opgedaan in de periode 2020 –
heden. - Procesmanagement – De kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met
procesmanagement verbeteringen of integratie, opgedaan in de periode 2020 –
heden. - Projectleider ICT Aanbestedingstrajecten – De kandidaat heeft aantoonbare
ervaring als projectleider bij (Europese) ICT-aanbestedingstrajecten. - Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
aangegeven criteria. Projectmatige vaardigheden (max. 7 punten) De
kandidaat wordt beoordeeld op risicomanagement, projectplanning,
stakeholdermanagement, PMC-aanpak en analytisch vermogen. Communicatieve en
samenwerkingsvaardigheden (max. 8 punten) Focus op communicatieve
vaardigheden, samenwerking, teamcoördinatie en proactief handelen.
Persoonlijke eigenschappen en organisatiefit (max. 10 punten) Beoordeling
op resultaatgerichtheid, flexibiliteit, dienstverlenende instelling en
aansluiting bij de organisatiecultuur

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?