Communicatiespecialist interne bedrijfsvoering

Politie Nederland

  • Uitzenden & ZZP
  • 01-07-2025
  • Zuid-Holland
  • 36 uur
Logo van Politie Nederland
€94 / uur
5 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Het PDC is de grootste dienstverlener van Nederland en gaat over de bedrijfsvoering voor de hele politie. Het bestaat uit de diensten HRM, Facility Management, Vastgoed, Financiën, IV, Verwerving, Communicatie en de staf. Het PDC is er voor de regionale eenheden, de Politieacademie, voor de korpsleiding en ook voor de eigen diensten. 

De communicatiespecialist interne bedrijfsvoering komt te werken bij de staf op de eenheidsafdeling communicatie van het PDC. Deze afdeling verzorgt effectieve communicatie binnen het PDC en over de dienstverlening van het PDC aan de politieorganisatie en daarbuiten. Als staf ondersteunen we de directie en diensten binnen het PDC in de opdracht om het politiewerk op straat mogelijk te maken. 

De opdracht betreft de inhuur van een communicatiespecialist interne bedrijfsvoering. Wij vragen om specifieke expertise op het gebied van communicatie over interne bedrijfsvoering en positionering. Voor de interne bedrijfsvoering gaat het om expertise op thema's zoals vitaal en welzijn medewerkers, personeelslogistiek en veilig en ontwikkelgerichte organisatie. Voor de positionering gaat het om expertise om een communicatie aanpak te maken op basis van een positioneringsstrategie. 

 

 

  • Sectorhoofd interne bedrijfsvoering

    Hoofd bedrijfsvoering PDC

    Themahouders interne bedrijfsvoering

    PDC medewerkers

  • De kandidaat is verantwoordelijk voor het geven van communicatieadvies aan het sectorhoofd interne bedrijfsvoering en het Hoofd Bedrijfsvoering. 

    De kandidaat is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de communicatiestrategie interne bedrijfsvoering. 

     

     

Dit ben jij

  • De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en
    afgerond HBO-diploma op het gebied van communicatie
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar
    aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur binnen de interne
    bedrijfsvoering
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar
    aantoonbare werkervaring met het strategisch adviseren van bestuurders
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar minimaal 1 jaar
    aantoonbare werkervaring met communicatie over de interne bedrijfsvoering
    op benoemde thema's in een soortgelijke opdracht
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie
    met 10k+ medewerkers in een soortgelijke functie. (Communicatiespecialist
    interne bedrijfsvoering)
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare
    werkervaring met het strategisch adviseren van bestuurders
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie
  • De kandidaat is verantwoordelijk voor het geven van communicatieadvies aan het sectorhoofd interne bedrijfsvoering en het Hoofd Bedrijfsvoering. 

    De kandidaat is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de communicatiestrategie interne bedrijfsvoering. 

     

     

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!