Developer ontwikkelteam voor doorontwikkeling overstapportaal

Gemeente Amsterdam

  • Uitzenden
  • 16-06-2025
  • Noord-Holland
  • 32 uur
Logo van Gemeente Amsterdam
11 maanden
HBO - WO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
Er moeten aanpassingen aan het Overstapportaal worden doorgevoerd ten einde een meer efficiënte afhandeling van Overstap-aanvragen te gaan realiseren. Momenteel kunnen aanvraagprocessen door gebruikers niet afgerond worden en moeten er door medewerkers van gemeente Amsterdam veel handmatige werkzaamheden worden verricht. Dit vereist, omwille van effectieve procesinrichting en efficiënte afhandeling, allerlei aanpassingen aan de Overstapportaal en ook aanpassingen aan het applicatielandschap van Erfpacht en Uitgifte en databases.

De aanpassingen zijn niet alleen aan het front-end van het webportaal (presentatie en gebruiksvriendelijkheid), maar ook aan het back-end van het webportaal (gekoppelde bedrijfsapplicaties en databases). Dit betreft dan de wijze waarop gegevens uit de bedrijfsapplicatie Hermes worden opgehaald en teruggestuurd en waarop aanbiedingen en andere documenten worden samengesteld.

Als developer ga je samenwerken met andere disciplines in één of meerdere scrumteams waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen. Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor de directie grond & ontwikkeling en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen de afdeling. 

Je werkt nauw samen met andere I-domein afdeling voor het doorvoeren van wijzigingen en beheer op zowel de productieomgeving, als de verschillende teststraten. Je bent de schakel tussen leveranciers, ketenpartners en de gebruikers als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Naast het regulier beheer is het onderdeel zijn van verschillende doorontwikkelingen en vernieuwingen een belangrijk aspect van je werk.

De leverancier zal, samen met de leverancier van de bedrijfsapplicatie Hermes en andere back-end functionaliteiten, in een integraal Ontwikkelteam volgens de SCRUM-methodiek gaan werken. 

Werkzaamheden
De leverancier is verantwoordelijk voor de uitvoering van de aanpassingen aan het Overstapportaal. Het betreft met name backend aanpassingen aan de webportaal. Op dit moment staan onder meer de volgende gewenste functionaliteiten op de zogenaamde Product Backlog-lijst van het Overstapportaal:

  • Verbeteringen Helpdesk en Gebruikersbeheer portaal voor medewerkers gemeente Amsterdam;
  • Digitaliseren overstapproces grote beleggers fase 3;
  • Digitaliseren uitvoering HR Arrest Woz fase 3;
  • Oplossen technical dept;
  • Implementatie en ondersteuning bij Selenium testen;
  • Verminderen hoeveelheid handmatige afhandeling aanbiedingsaanvragen;
  • Ondersteuning automatisering nieuwe teststraten;
  • Monitoring van performance Overstapportaal;
  • Verschillende tekstuele aanpassingen in het Content Management Systeem zelf;
  • Aanpassingen die verplicht zijn vanuit WCAG-richtlijnen.

Uiteraard is de Product Backlog uitgebreider en meer gedetailleerd. Na gunning van de opdracht zal de leverancier in de rol van Lead Developer Overstapportaal na overleg met de Product Owner Erfpacht en Uitgifte, de eisen scherpstellen en vertalen naar te maken items voor de verschillende SCRUM-sprints.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Als developer ontwikkelteam maak je deel uit van een beheerteam binnen Erfpacht & Uitgifte ook sta je veel in contact met de Vakgroep Functioneel Beheer van het I-domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen de gemeente Amsterdam. In deze gaat het om de directie Grond en Ontwikkeling met specifieke aandacht voor de afdeling Erfpacht en Uitgifte.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring
    als ontwikkelaar met Emacs, Python, Django, Git, PostgreSQL, DRF, Selenium,
    JIRA, Postman, GitLab, Sphinx, Weasyprint, OAuth, openpyxl, virtualenv en
    Linux.
  • De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring als
    ontwikkelaar bij de lokale overheid en kennis en ervaring van het
    Amsterdamse Erfpachtstelsel.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over
    een [niveau] werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over kennis van het
    programmeren van webportalen en koppelvlakken met bedrijfsapplicaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van architectuurprincipes
    en datamanagement.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met de
    administratieve vastlegging van erfpachtrechten in grote
    bedrijfsapplicaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring bij de gemeente
    Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van de
    bedrijfsapplicatie Hermes.

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!