Product Owner BIM

Stichting Waternet

  • Uitzenden
  • Noord-Holland
  • 36 uur
Logo van Stichting Waternet
€4.385 — € 6.058 / maand
HBO
Nog 13 dagen

Dit ga je doen

Als product owner BIM ben je verantwoordelijk voor het prioriteren van
de backlog. Tevens ben je verantwoordelijk voor het operationeel
blijven van de producten die het scrumteam BIM beheerd.
Je werkt samen met developers, een tester, een informatie analist en
een scrum master binnen het scrumteam BIM. Je prioriteert en stemt
met de andere product owners binnen de afdeling IV/ICT business
wensen af.

Stakeholders vanuit de business worden door jou gemanaged en op de
hoogte gehouden van de voortgang van het product/ontwikkeling.
Je weet mensen om je heen te binden en te activeren.

Je werkzaamheden en verantwoordelijkheden bestaan uit:
• Je bent verantwoordelijk voor het maximaliseren van de
waarde van jouw producten;
• Je weet de wensen van gebruikers te beoordelen op waarde
en weet gebruikers dat uit te leggen;
• Je vormt een visie/strategie aan de hand van nieuwe trends en
stakeholdersbehoeftes en Waternet brede uitgangspunten;
• Je adviseert aan de organisatie over de vervolgstappen voor
de ontwikkeling van jouw product als onderdeel van het hele
proces
• In samenwerking met de solution architect geef je de gewenste
functionaliteit vorm middels technische designs en/of
automatisering van bedrijfsprocessen en werk je deze uit in
voor het team duidelijke features en user stories.
• Je stemt af met product owners van andere teams waarmee
afhankelijkheden zijn voor het realiseren van een feature;
• Je prioriteert de product backlog en maakt deze toegankelijk,
transparant en duidelijk voor alle betrokkenen;
• Je overlegt regelmatig met stakeholders om de voortgang en
ontwikkelingen door te nemen;
• Je begeleidt stakeholders bij het indienen van nieuwe wensen;
• Je bent in staat om de productvisie continu te vertalen naar
SMART-doelstellingen
• Je bewaakt de kwaliteit van de opgeleverde items;
• Je identificeert risico’s en bespreekt deze met de betrokkenen.
• het afstemmen van de projectwerkzaamheden binnen de
dagelijkse bedrijfsvoering
• het werkgericht aansturen van de projectmedewerkers

• voeren van werkoverleggen met het team en met
coördinatoren van andere disciplines
• eerste aanspreekpunt voor in- en externe relaties,
opdrachtgevers en projectleiders en neemt eventuele klachten
in behandeling.

Dit ben jij

  • In het bezit van een technische HBO opleiding
  • Minimaal 5 jaar ervaring met BIM-projecten
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Product Owner
  • Kennis en ervaring met de open BIM standaarden (IFC, IDS, BCF en
    ISO19650)
  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van functionaliteiten ter
    ondersteuning van BIM-processen (40p)
  • Aantoonbare ervaring met system engineering (30p)
  • Aantoonbare ervaring met Linked Data (30p)

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!