Senior medewerker/adviseur afhandeling klachten en bezwaren

Gemeente Sluis

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Zeeland
  • 24 uur
Gemeente Sluis
3 maanden
Gesloten

Dit ga je doen

Door uitval en grote drukte zijn wij met spoed op zoek naar een senior medewerker/adviseur afhandeling klachten en bezwaren gemeenten.

De commissie Bezwaarschriften is een onafhankelijke commissie die de gemeentelijke organen adviseert ten aanzien van bezwaarschriften, die zijn ingediend tegen hun besluiten. De commissie bezwaarschriften bestaat uit een voorzitter en twee leden, een plaatsvervangend lid en wordt ondersteund door een ambtelijk secretariaat.

Functieomschrijving

Als adviseur bereid je de behandeling van bezwaarschriften en klachten door de commissie inhoudelijk voor. Je draagt zorg voor een pré-advies voor de betreffende commissie. Je formuleert de adviezen van de commissie aan burgemeester, college of gemeenteraad.

Taken van de commissie

De commissie Bezwaarschriften beoordeelt de inhoud en de wijze van totstandkoming van de besluiten, waartegen bezwaar wordt gemaakt. Zij nodigt bezwaarden uit hun bezwaarschrift in een openbare hoorzitting nader mondeling toe te lichten. Deze vindt in de regel één keer per maand plaats. De commissie brengt na het onderzoek advies uit aan het bestuursorgaan dat het bestreden besluit heeft genomen.

De commissie Bezwaarschriften fungeert tevens als Klachtencommissie. Deze is belast met de advisering met betrekking tot de afhandeling van een klacht.

Momenteel is er een vacature voor twee leden van de commissie Bezwaarschriften. De taken van een lid van de commissie bestaan uit het vooraf bestuderen van de op het bezwaarschrift betrekking hebbende stukken, het deelnemen van openbare hoorzittingen van de commissie en het deelnemen aan de beraadslagingen en de formulering van het advies, welke laatste twee handeling plaatsvinden na afloop van de zitting(en).

Functie- eisen

  • Juridische opleiding op HBO en/of universitair niveau;
  • Kennis van en ervaring met het algemeen bestuursrecht in al zijn facetten, kennis van het Sociaal Domein is een pré;
  • Bekendheid met het functioneren van een gemeentelijke organisatie en haar bestuursorganen;
  • Beschikken over een onafhankelijke oordeelsvorming;
  • Communicatief tactvol en sociaal vaardig;
  • Geen binding met of direct betrokkenheid bij het bestuur van de gemeente Sluis;
  • Je bent op de hoogte van jurisprudentie en ontwikkelingen op je vakgebied;

  • Je hebt kennis van de gemeentelijke besluitvormingsstructuur, werkprocessen, de actuele maatschappelijke en politieke ontwikkelingen en belangen. (Geen must)

DE PROCEDURE:

  • Graag een bericht indien er kandidaat wordt voorgesteld, deze zal z.s.m. worden beoordeeld en indien passend worden voorgelegd aan de opdrachtgever
  • Reageren kan tot 26/06 12:00 (bij genoeg kandidaten kan de aanvraag kan eerder gesloten worden)
  • Tarief: Marktconform
  • Enkel Cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen. Cv's die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Cv’s (of onder reactie in ESD.Next.) dienen voorzien te zijn van:
    • Beknopte motivatie
    • Contactgegevens kandidaat (e-mailadres + telefoonnummer)
    • Beschikbaarheid (startdatum & aantal uren p.w.)
    • Eventuele geplande vakanties
  • Let op: staan deze gegevens er niet in, dan wordt de kandidaat afgewezen.
  • Elke leverancier en zzp'er dient in bezit te zijn van een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Indien wenselijk kan dit ook afgesloten worden via OneStopSourcing tegen een kleine fee per gewerkt uur.
  • Elke leverancier dient een G-rekening te hebben.

De klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort mogelijke keten. Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren