Administratieve Ondersteuner Bouwtoezicht

Gemeente Nieuwegein

Gemeente Nieuwegein
€3.359 — €4.811 / maand
12 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
De afdeling Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid  (TVL) draagt binnen de gemeente bij aan het in stand houden en vergroten van de leefbaarheid en veiligheid van de stad voor bewoners, ondernemers en gebruikers. De afdeling kent een breed scala aan producten en een grote diversiteit in doelgroepen en werkprocessen. Hier vindt alle bestuursrechtelijk en strafrechtelijk toezicht en handhaving  plaats voor uiteenlopende beleidsvelden. De afdeling bestaat uit 5 teams: Omgevingstoezicht, Stadstoezicht, Strategie en ondersteuning, Wijkcoördinatoren en Openbare Orde en Veiligheid. Er werken tachtig mensen. Als toezichthouder bouwen maak je deel uit van het team Omgevingstoezicht in het bijzonder van de groep Bouw- en woningtoezicht. Het team bestaat uit 5 vaste toezichthouders, waarvan 1 senior, en een flexibele schil van 5 fte aan inhuurkrachten.

Wat ga je doen? 
Het team Omgevingstoezicht bestaat uit 4 toezichthouders milieu en 5 toezichthouders bouw in vaste dienst, waarvan 1 senior. Het team toezichthouders bouw kent daarnaast een flexibele schil ter grootte van 5,3 fte. 
Gevraagd wordt om een procesondersteuner die de toezichthouders bouw kan ondersteunen en de controles van hen administratief voorbereid en verwerkt. 
Het administratieve werk wordt hen daarmee volledig uit handen genomen zodat er voor hen tijd vrijgemaakt wordt voor de controles buiten. Dit houdt in dat je de mailbox bouwtoezicht bijhoudt maar ook DSO controleert en de schakel tussen de applicatiebeheerder, team vergunningen en team bouwtoezicht bent. Verder verwerk je de controles in RX Mission en onderhoud je de contacten met constructeur, aannemers en mogelijk bewoners. Affiniteit en kennis van zaken is van belang zodat je weet wat je wel of niet kan en moet zeggen. 

Verder is het team Bouwtoezicht ook dé spin in het web van de administratieve processen rondom alle BLVC-plannen voor de bouwprojecten in de gemeente Nieuwegein. In deze plannen worden de Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie belicht voor en tijdens de start van bouwwerkzaamheden zodat we samen denken en werken naar een mooier Nieuwegein.  

Ten behoeve van de BLVC-plannen zorg jij er samen met je collega’s voor dat gegevens en adviezen nauwkeurig verzameld en verwerkt worden om tot een definitief BLVC-plan te komen. Je werkt daarvoor nauw samen met de bouwtoezichthouders en met onze adviseurs van de afdeling Openbaar Domein en Ruimtelijk Domein.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare Afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    administratief ondersteuner bouwtoezicht
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de provincie Utrecht
  • Aantoonbare werkervaring met handhaving bebouwde omgeving binnen een
    gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    administratief ondersteuner bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met RX Mission

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback