Adviseur

Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied

  • Uitzenden
  • 02-06-2025
  • Noord-Holland
  • 24 uur
Logo van Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied
5 maanden
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

De bodem is het fundament onder onze leefomgeving. Jaarlijks handelen wij, het team Regulering Bodem, vele meldingen en vergunningaanvragen af en geven wij advies over de bodem aan de gemeenten, stadsdelen en provincies in ons werkgebied, gevraagd maar soms ook ongevraagd. Ook beantwoorden we bodemvragen van inwoners, makelaars, ontwikkelaars, adviesbureaus en bedrijven. In het team Regulering Bodem werken circa 30 adviseurs/vergunningverleners en 10 bodemdata-invoerders: een gezonde mix van jonge en ervaren collega’s, met een breed werkveld en ieder zijn/haar eigen expertise.

Wat ga je doen?
In verband met zwangerschapsverlof van één van onze bodemadviseurs zijn wij tijdelijk op zoek naar een ervaren bodemadviseur/-vergunningverlener voor het beoordelen van vergunningen, meldingen en evaluaties. Je draagt zorg voor de intake, toetsing en beoordeling van deze vergunningaanvragen, meldingen en evaluaties aan de vigerende wet- en regelgeving en aan gemeentelijk beleid. Je stelt  (concept)vergunningen op of een brief, bewaakt de kwaliteit hiervan en motiveert het voorgestelde besluit/instemming.
Je weet wat de juiste aanpak is om tot een effectief vergunningstraject te komen: zacht waar het kan, hard waar het moet. Daarbij werk je uiteraard samen en stem je af met andere teams binnen de Omgevingsdienst, zoals je collega’s die toezicht houden op saneringen of grondverzet.
Je informeert, adviseert en overlegt met interne en externe partijen (gemeenten en provincie) over aanvragen, (ruimtelijke) plannen en de te volgen procedures.

Wie ben jij?
Jij hebt passie voor bodem. Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld Milieu(kunde), Aardwetenschappen of Aarde & Milieu, evenals ervaring met Nazca (bodemdata-invoer).

Verder beschik je over:

  • Een aantal jaren werkervaring als vergunningverlener/adviseur Bodem.
  • Aantoonbare kennis van de relevante wet- en regelgeving (Omgevingswet, Besluit Activiteiten Leefomgeving (BAL) en de Wet bodembescherming).
  • Analytisch vermogen, besluitvaardigheid en goede communicatie- en adviesvaardigheden.
  • Inzicht in de theoretische en de maatschappelijke context van het beleid.
  • Kennis en ervaring met het functioneren van een bestuurlijke organisatie en  bewustzijn van de bestuurlijke gevoeligheid van het werkterrein.
  • Een flexibele en klantgerichte houding.
  • Nauwgezetheid en verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Eigen laptop & telefoon 
  • ZZP niet mogelijk
  • Reageren CV+ Motivatie 

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!