Adviseur Arbo- en Preventie

Bevolkingsonderzoek Nederland

Bevolkingsonderzoek Nederland
€7.129 — €8.147 / maand
12 maanden
HBO
Gesloten

Dit ga je doen

Opdracht
Als Adviseur Arbo en preventie ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van een gezonde en veilige werkomgeving binnen de organisatie. Je ontwikkelt, implementeert en evalueert beleid op het gebied van arbeidsomstandigheden, met als doel risico's te minimaliseren en het welzijn van medewerkers te bevorderen. Daarnaast ben je hiërarchisch leidinggevende van een klein team Preventiemedewerkers. De Adviseur Arbo en preventie speelt een cruciale rol in het creëren van een veilige en gezonde werkomgeving, waarin medewerkers optimaal kunnen presteren.

Jouw werkzaamheden:

  • Risicoanalyse: Begeleiden van periodieke risicoanalyses en -evaluaties (waaronder de RI&E) om potentiële gevaren te identificeren en passende maatregelen te treffen. Het opstellen van plannen van aanpak naar aanleiding van de RI&E en deze monitoren en bijsturen. Het periodiek evalueren en actualiseren van de RI&E en deze monitoren en bijsturen;
  • Signalering: Signaleren van risico’s en knelpunten rond veiligheid en gezondheid en het doen van verbetervoorstellen. Het coördineren van acties die nodig zijn om te voldoen aan de wettelijke eisen in de Arbowetgeving. Het volgen van interne- en externe ontwikkelingen en het uitwerken van beleid in procedures en werkinstructies en het controleren van de naleving hiervan;
  • Advies en ondersteuning: Adviseren van het management en medewerkers over Arbo-gerelateerde kwesties, en ondersteunen bij de implementatie van preventieve maatregelen;
  • Wet- en regelgeving: Op de hoogte blijven van relevante wet- en regelgeving en zorgen voor naleving binnen de organisatie;
  • Incidentafhandeling: Coördineren van de afhandeling van arbeidsongevallen en incidenten, inclusief het opstellen van rapportages en verbeterplannen;
  • Training en bewustwording: Organiseren van trainingen en voorlichting met betrekking tot veiligheid en gezondheid. Medewerkers informeren over hun rechten en plichten ten aanzien van arbeidsomstandigheden. Het bevorderen van bewustwording en een proactieve houding ten aanzien van veiligheid en gezondheid op de werkvloer;
  • Samenwerking: Samenwerken met interne afdelingen, externe partijen en overheidsinstanties om de arbodoelstellingen te bereiken;
  • Periodieke evaluatie: Evalueren van het arbobeleid en implementeren van verbeteringen op basis van verkregen inzichten en feedback;
  • Bedrijfshulpverlening: Opstellen van het BHV beleid, het coördineren van het BHV-team en zorgdragen voor de continuïteit van de BHV-organisatie. Het organiseren van oefeningen en trainingen voor bedrijfshulpverleners;

Als Adviseur ben je bovendien verantwoordelijk voor het aansturen van de werkzaamheden van de preventiemedewerkers en geef je hiërarchisch leiding aan dit team. Daarnaast fungeer je als centraal aanspreekpunt binnen de organisatie en ben je de linking pin richting de ondernemingsraad (OR). Je hebt tevens de rol van voorzitter van de Arbo commissie. Samen met het team preventiemedewerkers werk je aan de harmonisatie van taken en werkwijzen, en draag je actief bij aan de verdere professionalisering van het arbobeleid.

Goed om te weten: voor deze functie is hybride werken mogelijk! Je kunt vanuit huis werken én vanaf één of meerdere van onze (landelijke) kantoren. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.

  • Risicoanalyse: Begeleiden van periodieke risicoanalyses en -evaluaties (waaronder de RI&E) om potentiële gevaren te identificeren en passende maatregelen te treffen. Het opstellen van plannen van aanpak naar aanleiding van de RI&E en deze monitoren en bijsturen. Het periodiek evalueren en actualiseren van de RI&E en deze monitoren en bijsturen;
  • Signalering: Signaleren van risico’s en knelpunten rond veiligheid en gezondheid en het doen van verbetervoorstellen. Het coördineren van acties die nodig zijn om te voldoen aan de wettelijke eisen in de Arbowetgeving. Het volgen van interne- en externe ontwikkelingen en het uitwerken van beleid in procedures en werkinstructies en het controleren van de naleving hiervan;
  • Advies en ondersteuning: Adviseren van het management en medewerkers over Arbo-gerelateerde kwesties, en ondersteunen bij de implementatie van preventieve maatregelen;
  • Wet- en regelgeving: Op de hoogte blijven van relevante wet- en regelgeving en zorgen voor naleving binnen de organisatie;
  • Incidentafhandeling: Coördineren van de afhandeling van arbeidsongevallen en incidenten, inclusief het opstellen van rapportages en verbeterplannen;
  • Training en bewustwording: Organiseren van trainingen en voorlichting met betrekking tot veiligheid en gezondheid. Medewerkers informeren over hun rechten en plichten ten aanzien van arbeidsomstandigheden. Het bevorderen van bewustwording en een proactieve houding ten aanzien van veiligheid en gezondheid op de werkvloer;
  • Samenwerking: Samenwerken met interne afdelingen, externe partijen en overheidsinstanties om de arbodoelstellingen te bereiken;
  • Periodieke evaluatie: Evalueren van het arbobeleid en implementeren van verbeteringen op basis van verkregen inzichten en feedback;
  • Bedrijfshulpverlening: Opstellen van het BHV beleid, het coördineren van het BHV-team en zorgdragen voor de continuïteit van de BHV-organisatie. Het organiseren van oefeningen en trainingen voor bedrijfshulpverleners;

    Als Adviseur ben je bovendien verantwoordelijk voor het aansturen van de werkzaamheden van de preventiemedewerkers en geef je hiërarchisch leiding aan dit team. Daarnaast fungeer je als centraal aanspreekpunt binnen de organisatie en ben je de linking pin richting de ondernemingsraad (OR). Je hebt tevens de rol van voorzitter van de Arbo commissie. Samen met het team preventiemedewerkers werk je aan de harmonisatie van taken en werkwijzen, en draag je actief bij aan de verdere professionalisering van het arbobeleid.
    Goed om te weten: voor deze functie is hybride werken mogelijk! Je kunt vanuit huis werken én vanaf één of meerdere van onze (landelijke) kantoren. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    leidinggevende met aansturing en coaching van collega’s
  • Aantoonbare kennis van Arbowetgeving en aanpalende normen doormiddel van
    een afgeronde opleiding en of cursus.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met advisering aan
    collega’s en bestuur
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met RI&E.
    waar dit is opgedaan
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten en uitvoeren van een arbobeleid
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding gericht op Arbo en of
    veiligheid
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met aansturing
    en coaching van collega’s
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met advisering aan collega’s en
    bestuur
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met RI&E. waar dit is opgedaan
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het inrichten en uitvoeren van
    een arbobeleid

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback