Adviseur Casemanager Verzuim

Gemeente Breda

Gemeente Breda
€3.602 — €5.313 / maand
5 maanden
HBO
Nog 16 dagen

Dit ga je doen

Adviseur Casemanager Verzuim

Ben jij de expert die onze collega’s actief ondersteunt bij re-integratie en WIA? En maak jij je sterk voor collega’s, juist als het even niet lukt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Zelf doen, samen borgen dat is onze visie op inzetbaarheid en vitaliteit. Hoewel we binnen Gemeente Breda de focus leggen op preventie, blijft verzuimbegeleiding een belangrijk onderdeel van ons werk. Jij speelt daarin een cruciale rol. Met jouw kennis en aanpak help je collega’s om inzetbaar te blijven of weer terug te keren op de werkvloer. Zo maak jij het verschil voor onze mensen én voor Breda.

Jouw karakter maakt Breda

Wat ga je doen?

-             Jij bent dé schakel in het behouden van medewerkers op de werkvloer en het terugbrengen van collega’s na verzuim.
-             Je richt je op complexe casuïstiek, voorbereiding van het tweede ziektejaar en WIA-aanvragen.
-             Je ondersteunt leidinggevenden bij contact met de bedrijfsarts en interventiepartijen.
-             Je adviseert over Wet Verbetering Poortwachter en 1e en 2e Spoortrajecten.
-             Je werkt nauw samen met casemanagers, HR-adviseurs en collega’s van team Inzetbaarheid.
-             Je zorgt dat de juiste interventies worden ingezet om verzuim om te buigen en inzetbaarheid te vergroten.

Wat neem je mee?

-             HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting HRM.
-             Een aantoonbare afgeronde vervolgopleiding casemanagement verzuim (RCCM/ CROV).
-             Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring als casemanager verzuim. Ervaring is opgedaan binnen een grote organisatie waarbij de kandidaat zowel met medewerkers, leidinggevenden, HR en bedrijfsartsen te maken heeft gehad.
-             Ervaring met complexe casuïstiek zoals niet meewerken aan re-integratie, situaties waarbij functioneren en ziekte door elkaar heen lopen.
-             Actuele kennis van wet- en regelgeving rondom arbeidsverzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie.
-             Een aantoonbare registratie in het beroepsregister casemanagement bij RNVC of CS
-             Ervaring met Wet Verbetering Poortwachter en WIA-trajecten.
-             Ervaring in het werken met het E-HRM systeem Afas, is een pre.

Wie ben jij?

-             Je beheerst de gesprekstechniek waarin de gesprekspartner uitgenodigd, uitgedaagd, geactiveerd of aangesproken wordt.
-             Je bent empathisch naar de mens en diens situatie en tegelijkertijd zakelijk op het proces en de gemaakte afspraken en verplichtingen.
-             Je bent organisatorisch sterk en dit zie je terug in je werk door planmatig en gestructureerd te werken.ent empathisch naar de mens en diens situatie en tegelijkertijd zakelijk op het proces en de gemaakte afspraken en verplichtingen.
-             Je bent organisatorisch sterk en dit zie je terug in je werk door planmatig en gestructureerd te werken.
-             Je hebt een flexibele, vitale en klantgerichte houding.
-             Je bent creatief in het opzetten van een netwerk en het realiseren van re-integratieplaatsen.

En je bent bereidt om minimaal 75% van de uren op een locatie van gemeente Breda aanwezig

Waar jij en je collega’s het verschil maken

Je werkt binnen het Expertteam Vitaliteit & Inzetbaarheid, onderdeel van HR. Samen met casemanagers, HR-adviseurs en collega’s van team Inzetbaarheid pak je verzuim en re-integratie aan. De lijnen zijn kort, de samenwerking intensief. Jullie doel? Verzuim terugdringen, inzetbaarheid vergroten en collega’s goed begeleiden. Zo maken jullie samen impact op Breda.

Werken voor Breda. Dat geeft meer dan voldoening.

Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dat doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

 

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde vervolgopleiding
    casemanagement verzuim (RCCM/ CROV).
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring als casemanager
    verzuim. Ervaring is opgedaan binnen een grote organisatie waarbij de
    kandidaat zowel met medewerkers, leidinggevenden, HR en bedrijfsartsen te
    maken heeft gehad.
  • Uw kandidaat is bereidt om minimaal 75% van de uren op een van de locaties
    van gemeente Breda aanwezig te zijn
  • Uw kandidaat heeft ervaring met complexe casuïstiek zoals niet meewerken
    aan re-integratie, situaties waarbij functioneren en ziekte door elkaar
    heen lopen.
  • Uw kandidaat heeft een aantoonbare registratie in het beroepsregister
    casemanagement bij RNVC of CS.
  • Uw kandidaat beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving rondom
    arbeidsverzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie. ( Wet Verbetering
    Poortwachter en WIA-trajecten).
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis en ervaring in het werken met het E-HRM
    systeem Afas.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde Hbo-opleiding, bij
    voorkeur in de richting HRM
  • Uw kandidaat kan starten op de startdatum van deze opdracht/aanvraag

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback