Adviseur Erfgoed (archeologie)

Gemeente Nieuwegein

  • Uitzenden
  • 01-07-2025
  • Utrecht
  • 16 uur
Logo van Gemeente Nieuwegein
6 maanden
HBO - WO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Vanwege verlof van onze adviseur Erfgoed (Archeologie) zoeken wij tijdelijk een deskundig adviseur met veel kennis en kunde over het vakgebied Archeologie. Als adviseur erfgoed (Archeologie) richt je je op de wettelijke taken voor Archeologie. Je adviseert je collega’s, externen en het college. Je toetst onderzoeken en adviseert  ten behoeve van omgevingsvergunningen, herontwikkelingen, gebiedsvisies en planologische verzoeken. Hierbij beoordeel je zelfstandig archeologische onderzoeksrapporten. Je neemt namens het bevoegd gezag een besluit over het archeologisch vervolgtraject. Ook zorg je voor  de actualisatie van het gemeentelijke archeologiebeleid. Je levert inhoudelijke expertise, coördineert de gemeentelijke en externe inbreng, bereidt de gemeentelijke besluitvorming voor en onderhoudt contacten met externen.

Je tijdsinzet zal flexibel zijn tussen de 16 en 20 uur per week, afhankelijk van de  aanvragen die bij de gemeente worden ingediend. De eerste en laatste maand zal overdracht plaats vinden met onze vaste medewerker Archeologie, dan is er behoefte aan een nog wat lagere inzet. We verwachten dat je minimaal 1 dag per week op kantoor in Nieuwegein aanwezig bent en dat je, indien nodig,  op maandag fysiek kan deelnemen aan de  overleggen met de wethouder. 

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van
    archeologie, geschiedenis, erfgoedstudies of direct vergelijkbaar
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur Erfgoed specifiek in
    het vakgebied Archeologie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beoordelen van
    archeologische en cultuurhistorische onderzoeksvoorstellen en rapportages
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van
    Archeologisch beleid
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een
    gemeentelijke organisatie

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!