Adviseur Informatievoorziening

Gemeente Waterland

Gemeente Waterland
€3.602 — €5.313 / maand
3 maanden
Laatste dag

Dit ga je doen

Afdeling 
Het geheugen van een gemeente werkt alleen als het goed, geordend en toegankelijk wordt bewaard. Binnen de afdeling Informatiebeheer en Informatievoorziening (DIV) zorg jij als Adviseur informatievoorziening dat het archief wordt geïnventariseerd, vindbaar is en tijdig wordt overgedragen aan het Waterlands Archief in Purmerend. Soms komt materiaal in aanmerking voor vernietiging, ook dat hoort bij je taak. 

Hoewel we al jaren digitaal werken, is er nog een deel fysiek archief. Ook deze stukken zijn belangrijk voor de gemeente en haar inwoners. Samen met jouw collega’s binnen de afdeling werk je aan een zorgvuldige inventarisatie waarin wordt bepaald welke documenten worden gedigitaliseerd, vernietigd of overgedragen. 

Opdracht
Binnen afdeling IV is tijdelijke inzet van een Informatieadviseur noodzakelijk om de continuïteit van lopende projecten en het voldoen aan wettelijke verplichtingen te waarborgen. De opdracht richt zich met name op: 

  • De verdere ontwikkeling en afronding van het project Moderne Werkplek (geplande livegang op 1 november 2025) 
  • Het borgen van de informatiehuishouding en naleving van de archiefwetgeving 

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgerondeopleidinginformatiewetenschap of informatiekundeop
    minimaalhbo bachelorniveau
  • Minimaal3jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar alsinformatie adviseurbij
    eengemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van projecten op het gebied van
    archivering en informatiebeheer
  • Aantoonbare werkervaring met kwaliteitssystemen in informatiebeheer,
    inclusief beheersmaatregelen en bewaarstrategie
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder van informatiesystemen
    (specifiek i-Navigator)
  • Aantoonbare Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van
    informatiebeheer en archiveringopgedaan middels een afgeronde
    cursus/opleiding
  • Aantoonbaar Beschikbaar per 1 januari 2026 voor 28 tot 36 uur per week
    gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen
  • Aantoonbare werkervaring met digitaal werken en het stimuleren van
    papierarm werken en organisatiebrede adoptie.
  • Aantoonbare werkervairng met het inrichten van duurzame
    informatievoorzieningen 'Archivering by Design
  • Aantoonbare werkervaring met de directe uitvoering van privacywetgevingen
    in samenwerking met FG en CISO
  • Aantoonbare werkervaring met directe bijdrage aan een open overheid en
    actieve openbaarheid
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerking en aansluitende externe
    partijen op het gebied van informatievoorzieningen.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback