Adviseur Juridische Zaken

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Gemeente Pijnacker-Nootdorp
In overleg
6 maanden
WO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Het team Juridische zaken heeft als core business het behandelen van juridische vragen, aansprakelijkstellingen en het leveren van adviezen aan het bestuur en interne collega’s.  Het team bestaat uit twee gedreven juristen die met elkaar en de afdelingen samenwerken en ook binnen de regio een rol hebben als het om regionale projecten gaat. Ook de klachtencoördinator/mediator maakt deel uit van dit team. Wij zoeken een Jurist die zich herkent als generalist of kennis en ervaring heeft van bestuursrecht, privaatrecht en/of ruimtelijk recht .

In opdracht van de afdeling Concernstaf zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior jurist die verantwoordelijk is voor het opleveren van advies over algemene juridische vragen van de domeinen.

Dit ben jij

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist
    bij een gemeente
  • Minimaal een afgeronde WO-bachelor opleiding in juridische richting
  • Minimaal 3 dagen per week aanwezigheid op kantoor in Pijnacker-Nootdorp
    (kantoordagen in overleg, niet op vrijdag), benoem dit duidelijk in de
    uitgeschreven motivatie
  • Uiterlijk per 12 januari 2026 beschikbaar voor 16 tot 32 uur per week voor
    de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met
    advisering bij Woo-verzoeken binnen een gemeente
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist
    op het gebied van Omgevingsrecht, benoem waar deze is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met subsidierecht binnen een
    gemeente, benoem waar deze is opgedaan
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en
    waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven
    te zijn door de kandidaat zelf

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback