Adviseur kwaliteit- en procesmanagement

Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen

Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

De opdracht

Deta-vast na 1850 uur overnamevrij.


Het CBR werkt momenteel aan het in kaart brengen van alle ondersteunende processen. De primaire processen zijn inmiddels vastgelegd in ARIS, en er ligt een mooie kans om het fundament verder te versterken. Het is een complexe opgave die vraagt om scherpte en samenwerking – maar ook een gelegenheid om je vakmanschap te laten zien en direct bij te dragen aan structurele verbetering; bijna alle CBR-processen hebben een IT-component, en digitalisering en automatisering worden steeds belangrijker in onze maatschappij. Het hanteren van een normenkader en het monitoren van de meest essentiële kwaliteitsaspecten zijn daarom belangrijke speerpunten binnen onze strategie.

In deze functie ligt de focus op het verder professionaliseren van bedrijfsprocessen om kwaliteit, efficiëntie en risico awareness te verhogen. Jij speelt een belangrijke rol in het vastleggen en beheren van procesinformatie én in het adviseren van de procesmodelleurs en proceseigenaren. Je houdt je bezig met het creëren van eenduidige procesdocumentatie volgens BPMN 2.0 en ondersteunt de lijn- en staforganisatie bij het naleven van het kwaliteitsbeleid.

Je maakt deel uit van het team ‘Kwaliteit & Procesmanagement’ (3 fte), dat onderdeel is van de afdeling Finance & Control. Dit team werkt sinds twee jaar aan de verdere ontwikkeling en implementatie van kwaliteits- en procesmanagement binnen het CBR. Samen met je collega’s bouw je aan de basis van een professioneel kader voor kwaliteitsbeheer, en draag je bij aan de optimalisatie van de dienstverlening. Draagvlak is er door de gehele organisatie volop, maar het is soms ook nog pionieren. Dit betekent dat er ruimte is voor eigen inbreng en initiatieven. Je legt verantwoording af aan de teammanager kwaliteit- en procesmanagement.

De functie van adviseur kwaliteit- en procesmanagement is veelzijdig. Je focust je op het vastleggen van bedrijfsprocessen, het organiseren van workshops en het adviseren en enthousiasmeren van collega's op alle niveaus. Daarnaast is het jouw taak om risicomanagement te integreren in de processen en deze te koppelen aan bedrijfsrisico's.
Je werkt primair uitvoerend, met volop ruimte om je rol verder uit te bouwen richting meer tactische of beleidsmatige vraagstukken. Zo draag je actief bij aan het verbeteren van de kwaliteit en efficiency van onze organisatie.
Je taken bestaan voornamelijk uit het ondersteunen en/of adviseren van het lijnmanagement en -medewerkers bij:

  • Neerzetten van structuren en randvoorwaarden om complexe (keten-)processen inzichtelijk te maken.

  • Uitwerken en modelleren van processen conform BPMN 2.0 incl. de koppeling met normen, kpi’s en operationeel risicomanagement.

  • Actief samenwerken met proceseigenaren, kennishouders, procesmodelleurs en andere belanghebbenden om ervoor te zorgen dat procesdocumentatie en werkwijzen uniform, actueel en efficiënt zijn, en overeenkomen met de werkelijke uitvoering van de processen.

  • Het doorgronden van complexe zaken waarbij je de keten snel overziet, verbeteringen in processen kan signaleren die leiden tot een concrete verbetering van onze dienstverlening.

  • Opstellen en onderhouden van het kwaliteitsbeleid en het normenkader ten aanzien van de CBR producten en diensten met het oog op actualiteit, evaluatie, continue verbetering en de praktische uitvoerbaarheid.

  • Toetsen en begeleiden van decentrale uitvoering, processen en werkwijzen aan het centrale beleid en werkmethodiek.

Wie ben jij?

Wij zoeken een collega die:

  • Minimaal hbo-opgeleid is, bij voorkeur in de richting bedrijfskunde of kwaliteitsmanagement;
  • Werkervaring heeft als adviseur, procesmanager, implementatie consultant of soortgelijke functie waarin keten-denken en procesgericht werken essentieel zijn;
  • Aantoonbare ervaring heeft met procesmodellering in BPMN 2.0 (must);
  • Technische affiniteit, begrip en ervaring met procesmodellingtools zoals ARIS, Mavim of vergelijkbaar (must);
  • De verbinding weet te maken tussen risico’s, processen en prestaties;
  • Strategisch kan meedenken, maar ook energie haalt uit het zelf (mee)tekenen en doorvoeren van verbeteringen;
  • Communicatief sterk is, analytisch, nauwkeurig, resultaatgericht, organisatie sensitief en in staat om collega’s te enthousiasmeren en mee te nemen (stakeholder- & verandermanagement);
  • Graag werkt in een organisatie waar men zich inzet voor veiligheid en publieke dienstverlening.

Over het CBR

Bij het CBR doen we werk dat ertoe doet. Dagelijks werken we met meer dan 1.800 medewerkers aan de verkeersveiligheid, zodat aan het eind van de dag iedereen veilig thuiskomt. We nemen jaarlijks meer dan een miljoen theorie- en praktijkexamens af en beoordelen of bestuurders medisch geschikt zijn om deel te nemen aan het verkeer. Als maatschappelijke organisatie staan we midden in de samenleving: 95 procent van de Nederlanders komt op enig moment in zijn leven bij ons langs.

Organisatiecultuur

Het CBR kenmerkt zich door een informele en platte organisatiestructuur. Hierdoor kun je makkelijk bij iemand binnenlopen, vragen stellen en samenwerken. Hier bepaal je zelf, tot op grote hoogte, hoe ver je invloed en betrokkenheid reiken. Dit alles maakt het CBR een inspirerende plek die niet alleen uitnodigt om te komen werken, maar ook om te blijven werken en een bijdrage te leveren aan het grotere doel van verkeersveiligheid in Nederland.

PROCEDURE

Let op!

  • Deta-vast na 1850 uur overnamevrij.
  • CV’s die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden.
  • Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden;

Voorwaarden en Eisen

  • Let op: deze aanvraag is NIET geschikt voor ZZP'ers
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen;
  • Elke leverancier en dient in bezit te zijn van een:
    • Bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering;
    • G-rekening.

Aanleveringsvereisten CV

CV’s dienen te worden ingediend via reactie in ESD.Next en moeten voldoen aan de volgende eisen:

  • CV + motivatie verwerkt in één PDF-bestand
  • Alleen CV's in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen;
  • Contactgegevens kandidaat (e-mailadres + telefoonnummer + woonplaats);
  • Beschikbaarheid (startdatum & aantal uren per week).

Let op: Als het CV niet voldoet aan de bovenstaande punten, kan de kandidaat worden afgewezen.

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!