Adviseur marketing & communicatie en strategische managementondersteuning
Gemeente 's-Hertogenbosch


Dit ga je doen
Doel van de functie
In deze combinatiefunctie ben je verantwoordelijk voor de zichtbaarheid, positionering en profilering van het Landelijk WSP Gemeenten (LWSPG). Vanuit een strategische én hands-on rol geef je mede richting aan het beleid van het LWSPG en richt je communicatie- en marketingactiviteiten in die bijdragen aan duurzame inclusie op de arbeidsmarkt. Je voert de taken tevens uit. Je werkt nauw samen met collega’s en externe partners, en bent vanaf het begin betrokken bij projecten: je denkt mee, initieert en voert uit.
Rol en positionering
Je schakelt soepel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, met de nadruk op het tactisch en operationeel handelen. Je werkt nauw samen met het team van adviseurs en de manager, maar neemt ook zelfstandig verantwoordelijkheid voor jouw vakgebied. Je rol is niet reactief of enkel uitvoerend: je bent vanaf het begin van het proces betrokken en denkt actief mee over de richting, inhoud en vorm van communicatie.
Taken
- Content en communicatie: Je ontwikkelt en beheert de contentkalender, creëert aansprekende content voor LinkedIn, de website en nieuwsbrieven, en adviseert collega’s proactief over communicatievraagstukken. Je bent verantwoordelijk voor de website en inzet van visuele middelen zoals Canva en AI.
- Marketing en analyse: Je analyseert het bereik en de impact van communicatiemiddelen, stelt rapportages op en vertaalt deze naar strategische aanbevelingen. Je voert SEO-analyses uit en optimaliseert het gebruik van het CRM-systeem.
- Evenementen: Je bent actief betrokken bij de organisatie van evenementen, verzorgt alle communicatie rondom deze bijeenkomsten en regelt de praktische zaken zoals locatie en verslaglegging.
- Strategische managementondersteuning: Je coördineert het jaarplan en de -evaluatie, ontwikkelt rapportages en draagt bij aan de positionering van het LWSPG in een complex en veranderende arbeidsmarkt.
- Externe positionering: Je houdt trends bij, denkt mee over landelijke projecten, en draagt actief bij aan de zichtbaarheid en impact van het LWSPG richting werkgevers en partners.
Kandidaatomschrijving
De adviseur heeft kennis en ervaring in het opstellen van jaarplannen en -evaluaties, heeft ervaring in het marketing en communicatiespeelveld, kan makkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau schakelen. Weet teamleden warm te krijgen voor de M&C strategie. De adviseur is in staat om belangen af te wegen en overeenstemming te zoeken, en weet besluiten zorgvuldig voor te bereiden. Daarbij geeft hij of zij richting met heldere, onderbouwde adviezen.
Dit ben jij
- Minimaal opleidingsniveau – WO opleiding, richting Organisatiewetenschappen
en/of Communicatie of Marketing en Beleid. - Opstellen van jaarplannen en -evaluaties – De kandidaat heeft ervaring in
het opstellen van jaarplannen en -evaluaties. - Minimale werkervaring – De kandidaat heeft ervaring als marketing- en
communicatieadviseur. - Opzetten en coördineren van marketing- en communicatieactiviteiten – De
kandidaat heeft ervaring in het opzetten en coördineren van marketing- en
communicatieactiviteiten. - Social media en inzicht in de toepassingsmogelijkheden. – De kandidaat
heeft ervaring met social media en inzicht in de toepassingsmogelijkheden.
Kan een website onderhouden en zorgen voor relevante content.
- Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in
de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens
de hieronder aangegeven criteria. Kennis van de Participatiewet, Landelijk
WSP, UWV, AMR’s en landelijke werkgevers. In de motivatiebrief moet blijken
op welke wijze deze kennis is toegepast in het werkveld - Goed beeld bij het werkveld van het LWSPG – Goed beeld bij het werkveld van
het LWSPG. Zowel van de doelgroep, de ketenpartners als andere
belanghebbenden van het LWSPG. - Aantoonbare ervaring met marketing en communicatie – Aantoonbare ervaring
met marketing en communicatie in een maatschappelijke context. - Vaardig met visuele tools (zoals Canva) en affiniteit met AI-toepassingen –
Vaardig met visuele tools (zoals Canva) en affiniteit met AI-toepassingen. - Ervaring in het werken met CMS en Active Campaign – Ervaring in het werken
met CMS en Active Campaign. - Ervaring met en kennis van communicatie via LinkedIn – Ervaring met en
kennis van communicatie via LinkedIn. - Betrokkenheid en affiniteit met het werkveld, in het bijzonder de
participatiewet – Betrokkenheid en affiniteit met het werkveld, in het
bijzonder de participatiewet. - Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij
deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Bram neemt contact met je op om de match te verkennen.