Adviseur – Nijkerk

BLNP

  • Uitzenden
  • 01-06-2025
  • Gelderland
  • 20 uur
Logo van BLNP
€4.264 — € 6.072 / maand
6 maanden
Nog 11 dagen

Dit ga je doen

Beleidsadviseur Warmtetransitie – Gemeente Nijkerk

Wat ga je doen? 

Je zet je in om de warmtetransitie in Nijkerk op de kaart te zetten;  

  • Je bent adviseur van het college van B&W op het gebied van zaken die de warmtetransitie aangaan; 

  • Je bent trekker van het proces om te komen tot het eerste lokale warmteprogramma; 

  • Je gaat vervolgens aan de slag om de uitvoering van het warmteprogramma vorm te geven en te coördineren: denk aan de ontwikkeling van wijkaanpakken, collectieve systemen en de daaraangekoppelde governance discussie;

  • Je werkt direct samen met collega’s die werken aan onderdelen van de warmtetransitie zoals duurzame nieuwbouw, het lokale isolatieprogramma, het energieloket Duurzaam Nijkerk en netverzwaring in de wijken om de doelstellingen op het gebied van warmtetransitie te bereiken;

  • Je vormt een tandem met de programmamanager duurzaamheid en beleidsadviseur duurzaamheid om de lokale programmadoelen te realiseren, waar dat passend is schuif je ook aan bij overleg in de regio Food Valley.

Waar kom je te werken? 

Je komt te werken in een team en afdeling van enthousiaste en professionele collega’s. Het cluster Duurzaamheid (ca. 10 personen) maakt onderdeel uit van een integraal team van beleidsadviseurs en medewerkers die zich bezighouden met opgaven in het ruimtelijk domein. 

Wat vragen we? 

  • Je beschikt over een afgeronde HBO-/WO-opleiding met een technisch of bestuurskundige oriëntatie; 

  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van beleid en projecten in de warmtetransitie/ aardgasvrije gebouwde omgeving;  

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als beleidsmedewerker bij de overheid;  

  • Je bent bedreven in gemeentelijke besluitvormingsprocessen en bent politiek-bestuurlijke sensitiviteit; 

  • Je weet beleid ook te vertalen naar strategie en een meerjarige uitvoeringsprogramma; 

  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, werkt zelfstandig en voelt je thuis in een klant- en resultaatgerichte organisatie. 

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!