Adviseur Woonwagenbeleid

Gemeente Harderwijk

Gemeente Harderwijk
12 maanden
HBO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Voor de verdere ontwikkeling en uitvoering van het woonwagenbeleid in Harderwijk zijn we op zoek naar een ervaren en proactieve Adviseur woonwagenzaken. De opdracht richt zich op de beleidsadvisering en uitvoeringsvraagstukken voor de bestaande woonwagenlocaties. Daarnaast ben je nauw betrokken bij de totstandkoming van een nieuwe woonwagenlocatie. Je bent in staat complexe, vaak gevoelige, vraagstukken te vertalen naar heldere beleidsvoorstellen.
Je taken zijn onder andere:

  • Het verder uitwerken en adviseren over de toewijzing van nieuwe woonwagenstandplaatsen, voortbouwend op reeds verricht voorwerk.
  • Onderzoek doen naar en beleid opstellen voor financiële ondersteuningsmogelijkheden voor woonwagenbewoners, zoals startersleningen en inzet van de SvN (Stimuleringsfonds Volkshuisvesting).
  • Het uitwerken en opzetten belangstellendenregistratie voor woonwagenstandplaatsen.
  • Het inrichten van een monitor om de vraagontwikkeling naar standplaatsen inzichtelijk te maken.
  • Het onderzoeken van beleidsmatige opties voor mantelzorgvoorzieninge op woonwagenlocaties, die afwijken van reguliere voorzieningen.
  • Meedenken over en beleid formuleren ten aanzien van het herstructureren van bestaande woonwagenlocaties, inclusief onderwerpen als brandveiligheid en de conditiemeting van woonwagens in eigen bezit.
  • Adviseren over kostenverdeling tussen de gemeente en woningcorporaties (oplevering, inrichting, fundering, bestrating, bijgebouw) en de implicaties bij rechtstreekse verkoop aan bewoners.
  • Analyseren van en adviseren over het knelpunt aardasvrij bouwen en BENG-eisen in relatie tot een nieuwe woonwagenlocatie.
  • Fungeren als aanspreekpunt voor woonwagenbewoners, woningcorporaties, en interne collega's voor woonwagenzaken.

 

Dit ben jij

  • Minimaal afgeronde relevante HBO opleiding (ruimtelijke ordening of
    bestuurskundig)
  • Minimaal 10 jaar werkervaring in beleidsontwikkeling binnen een
    gemeentelijke organisatie of woningcorporatie
  • Minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van wonen en volkshuisvesting
  • Minimaal 3 jaar ervaring met advisering op woonwagenzaken

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback