Allround medewerker Schulddienstverlening

Gemeente Zwolle

Gemeente Zwolle
€3.052 — €4.297 / maand
MBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdracht

Elke schuldregeling wordt gestart vanuit een plan van aanpak gemaakt door een collega schulddienstverlener. Je werkt met je collega's van team schuldregeling, een schulddienstverlener (en als ingezet de budgetconsulent) nauw samen. Dit vanuit de ingerichte matrix teams, op deze manier werk je samen met collega's die de inwoner goed kennen.

Binnen het vakteam van zes consulenten schuldregelaars, ondersteun je elkaar waar nodig en draag je bij aan de ontwikkeling van je specialisme.

Jij inventariseert schulden en berekent de afloscapaciteit en het ‘vrij te laten’ bedrag. Daarna schrijf je schuldeisers aan. Hiervoor krijg je administratieve ondersteuning. Als de schuldbemiddeling is gelukt, onderhoud je nauwe contacten met schuldeisers en onderzoek je hoe het traject verloopt

Schuldregelaars zijn altijd het voorportaal, het minnelijke traject. Hierbij wordt zoveel als mogelijk ingezet op saneringskredieten. Als een weigering van een schuldeiser om mee te werken ‘onredelijk’ is, onderzoek je een dwangakkoord bij de rechtbank. Als er toch geen akkoord mogelijk is, bereid je de case voor in het kader van de WSNP.

Er wordt veel gecommuniceerd via telefonische spreekuren en via e-mail met schuldeisers, instanties en cliënten. Ons slagingspercentage van het minnelijk traject ligt hoog, dus je spreekt met regelmaat blije cliënten als een regeling is gelukt. En daar doe je het voor.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op miminaal MBO niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als
    Allround Schuldhulpverlener bij een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met WSNP-verklaringen en
    dwangakkoorden
  • Aantoonbare werkervaring met klantvolgsysteem Allegro
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
    Allround Schuldhulpverlener bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met crisis interventies

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback