Begeleider Teamleider Handhaving en Toezicht
Gemeente Krimpen aan den IJssel
- Uitzenden
- 12-01-2026
- 36 uur
Dit ga je doen
Opdracht
De gemeente Krimpen aan den IJssel zoekt een tijdelijke begeleider die de nieuwe vaste teamleider Handhaving ondersteunt bij het opbouwen, professionaliseren en ontwikkelen van het team Handhaving. De opdracht is gericht op kennisoverdracht, begeleiding en advies, zodat de nieuwe teamleider het team vervolgens volledig zelfstandig kan aansturen.
De opdracht kent twee fasen:
- Fase 1: januari – maart
Aansturing van het team Handhaving en voorbereiding op de komst van de nieuwe vaste medewerker/teamleider.
- Fase 2: maart – juni
Inwerken, coachen en begeleiden van de nieuwe teamleider/medewerker. De inzet wordt in deze periode afgebouwd afhankelijk van de ontwikkeling en kwaliteiten van de kandidaat.
Daarnaast is er een optie tot verlenging als er daarna nog ondersteuning nodig is voor specialistische taken.
Het doel van de opdracht is om de nieuwe teamleider Handhaving in korte tijd te helpen om:
- Het team Handhaving stevig neer te zetten;
- De werkprocessen en prioriteiten helder te krijgen;
- De samenwerking te organiseren met interne en externe partners;
- Zelfstandig uitvoering te geven aan WPG- en AVG-verplichtingen, inclusief DPIA’s en audits;
- Het handhavingssysteem Op Orde effectief in te zetten en verder in te richten.
Te leveren resultaten
- Analyse & advies
- Analyse van de huidige situatie van het team Handhaving.
- Prioriteitenadvies voor de eerste maanden van de nieuwe teamleider.
- Coaching & begeleiding
- Begeleiding nieuwe teamleider bij teamontwikkeling, samenwerking intern/extern en persoonlijke leiderschapsstijl.
- Geen leidinggeven door opdrachtnemer.
- WPG/AVG-ondersteuning
- Kennisoverdracht over processen, audits, DPIA’s en verbeterplannen.
- Aanleveren van formats en werkinstructies.
- Procesinrichting in Op Orde
- Adviseren en begeleiden bij het inrichten en optimaliseren van werkprocessen voor BOA’s.
- Eindrapportage
- Adviesrapport met vervolgstappen en aanbevelingen.
Dit ben jij
- Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van
Rechten - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als met het begeleiden van de
professionalisering van teams en werkprocessen als
procescoördinator/leidinggevende toezicht en handhaving bij een gemeente, - Aantoonbare werkervaring met de juiste uitvoering van de WPG en AVG
inclusief het begeleiden van de DPIA en audit door een externe partij, - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het
begeleiden én coachen van medewerkers op het gebied van handhaving - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het vormgeven van een
digitale infrastructuur ten behoeve van de werkprocessen, benoem een
referentie opdracht
- Te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
- Aantoonbare werkervaring als gesprekspartner voor gemeentesecretaris,
wethouders én burgemeester op het gebied van Veiligheid en Handhaving - Aantoonbare werkervaring hebben met het afhandelen van juridische
vraagstukken én het behandelen van zaken en optreden voor commissies en
rechter - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als met het begeleiden van de
professionalisering van teams en werkprocessen als
procescoördinator/leidinggevende toezicht en handhaving bij een gemeente, - De kandidaat is in staat om tijdens noodgevallen/situaties binnen 30
minuten op locatie/het Raadhuis aanwezig te zijn - Beschikbaar per 12 januari 2026 voor 36 uur per week
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.