Beleidsadviseur Algemene Subsidieverordening

Gemeente Hellendoorn

Gemeente Hellendoorn
€3.602 — €5.313 / maand
3 maanden
HBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen


Gemeente Hellendoorn
Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in één van onze buurtschappen of kernen.  Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal.

Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar één telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. 

Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collega’s maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.

Opdracht
Deze inhuuropdracht is voor een beleidsadviseur die zich richt op subsidies binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Hellendoorn. De opdracht is specifiek gericht op het proces rondom het verlenen en vaststellen van subsidies in lijn met de Algemene Subsidieverordening van de gemeente en de bijbehorende beleidsregels. De beleidsadviseur zal een essentiële rol spelen in het ondersteunen van maatschappelijke organisaties en stichtingen bij het aanvragen van subsidies, het uitvoeren van de evaluaties en het verstrekken van advies over het gehele subsidieproces.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met
    subsidieverlening en -vaststelling
  • Aantoonbare kennis van juridische en financiële kaders van
    subsidieverstrekking
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsadvisering en/of
    procesbegeleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met
    subsidies in het sociaal/maatschappelijk domein bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met subsidieverordeningen
    en beleidsregels
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsadvisering en/of
    procesbegeleiding bij een overheidsorganisatie
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2025 voor 24 tot 32 uur gedurende
    gehele opdracht
  • Aantoonbare werkervaring met InProces
  • Aantoonbare werkervaring met subsidiebeheer en financiele verantwoording

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback