Beleidsadviseur sociale basis

Gemeente Zeist

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • 28 uur
Gemeente Zeist
3 maanden
HBO - WO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Team Samenleven is het beleidsteam voor het gehele sociale domein van de gemeente Zeist. Het bestaat uit 27 adviseurs, die vanuit 3 subteams integraal met elkaar samenwerken. Deze functie komt in het subteam Sociale Basis&Participatie.

Opdracht
Als adviseur Sociaal Domein kijk en luister je goed naar wat er leeft in de samenleving. Je weet ideeën om te zetten in daden die de sociale basis versterken.

Je stimuleert dat iedereen mee kan doen in Zeist. Hiervoor voer je regie op het versterken van de brede sociale basis en informele hulp. Dit doe je als accounthouder voor enkele subsidiepartners samen met partijen uit de maatschappij. Denk hierbij aan Humanitas, het sociaal werk voor ouderen en de Coalitie tegen eenzaamheid. Maar ook met het steunpunt mantelzorg en de vrijwilligerscentrale. Je bent het eerste aanspreekpunt voor ons adviesnetwerk sociaal domein bestaande uit inwoners van Zeist en weet goed de verbinding te leggen tussen het adviesnetwerk en de organisatie. 

Je gaat voor een sterke sociale basis en voor preventie. Die doe je samen met collega’s en partners zoals welzijnsorganisaties, vrijwilligerswerk, sportverenigingen, de bibliotheek et cetera. Alleen met heldere afspraken en visie en daadkracht in de sociale basis voorkomen we zwaardere problemen en verstevigen we samen met inwoners de veerkracht in Zeist. 

-relatiegesprekken en kwalitatieve doorontwikkeling met de welzijnsorganisatie. O.a. op thema jongerenwerk.
-Gesprekken over subsidie 2026
-accountmanager voor diverse subsidierelaties
-coordiatie van Subsidieproces binnen team: deadlines, regelen van bijeenkomsten met team SL.
-Aanpak eenzaamheid, coalitie en 75+ huisbezoeken 
-Meedenken over sociale basis (begroting 2026)
-Doorontwikkeling dashboard
-Doorontwikkeling st/cjg (wegwijscafes)
-Welzijn op recept: welzijnwerker gaat bij de intake gesprekken zitten van st/cjg
-Stuurgroep sociale basis (vz)
-Netwerk informele ondersteuning Zeist (NIOZ, we verstrekkensubsidie)
-Zorg voor Zeist, digitale sociale kaart (Ilja) informatievoorziening.
-Deelnemer in projecten:
-Project Den Dolder buurtvoorziening
-Integrale wijkaanpak
-Buurtbudget project

Dit ben jij

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen de
    overheid
  • Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein
  • Aantoonbare werkervaring met ouderen;

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback