Beleidsadviseur sociale basis

Gemeente Maasdriel

Gemeente Maasdriel
In overleg
4 maanden
HBO
Nog 17 dagen

Dit ga je doen

‘Samen doen’ aan een samenleving waarin inwoners actief kunnen deelnemen en zich thuis voelen. Binnen het sociaal domein zetten we in op een samenleving die dichtbij, wendbaar en toekomstbestendig is. We willen dat elke inwoner de juiste hulp krijgt, op tijd en op de juiste plek. Dat vraagt om samenwerking, daadkracht en regie.

Maasdriel staat aan de vooravond van een grote verandering binnen het sociaal domein.
Komend jaar gaan we aan de slag met een grote transformatieopgave binnen het brede sociaal domein. Wegens vertrek van de huidige beleidsadviseur sociale basis zijn wij op zoek naar tijdelijke versterking; zowel beleidsinhoudelijk binnen het dossier sociale basis, als voor wat betreft projectleider binnen de transformatieopgave sociaal domein.

Opdracht
De beleidsadviseur sociale basis draagt bij aan sociale cohesie en samenredzaamheid in de kernen van Maasdriel. Door sterke samenwerking met partners in het veld worden problemen eerder gesignaleerd, wordt preventie versterkt en groeit het organiserend vermogen binnen wijken en dorpen. De beleidsadviseur verbindt beleid, uitvoering en inwonersinitiatieven en draagt actief bij aan de transformatieopgave van het sociaal domein.

Sinds 1 januari 2025 heeft de gemeente Maasdriel een integraal welzijnsteam Team OnsMaasdriel. In deze vierjarige opdracht staat het tweede jaar in het teken van gebiedsgericht werken. Aan de hand van de in 2025 opgestelde kernagenda’s. Daarnaast heeft de gemeente Maasdriel sinds 2023 Adviespleinen. Locaties binnen de gemeente waar inwoners zonder afspraak kunnen binnenlopen met al hun vragen. De uitvoering van de WMO en Jeugdwet is binnen de gemeente belegd bij het gebiedsteam. In 2025 is het zaak om al deze actoren bij elkaar te brengen en volledig integraal te gaan werken. Vanuit 1 toegang en 1 werkwijze.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaringals beleidsadviseur in het sociaal
    domein binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met preventief beleid,
    sociale basis, voorliggend veld en/of gebiedsgericht werken
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerken met maatschappelijke partners
    zoals welzijn, dorpsraden en/of zorginstanties
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met project- en programmatisch
    werken bij gemeenten
  • Aantoonbare werkervaring metbeleidsontwikkeling gericht op preventie,
    sociale cohesie en/of voorliggend veld
  • Aantoonbare werkervaring metkernagenda’s, wijkgericht samenwerken en/of
    integraal werken met gebiedsteams
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van inwonersinitiatieven,
  • Aantoonbare werkervaring metde implementatie van Hervormingsagenda Jeugd,
    toegang en/of transformatieprogramma’s
  • Aantoonbare werkervaring metadvisering aan bestuur en MT én het schrijven
    van collegevoorstellen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback