Beleidsmedewerker Gezondheid en Welzijn

Gemeente Veenendaal

Gemeente Veenendaal
€3.602 — €5.313 / maand
9 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Wil je vanuit jouw passie voor de samenleving een bijdrage leveren voor onze jongeren? En zie je jezelf als een stevige verbinder? Reageer dan vooral! Samen werken we aan een gezonde jeugd. 

Jongeren kunnen zich beter ontwikkelen en voelen zich gelukkiger wanneer zij opgroeien in een positieve, gezonde en veilige leefomgeving. Opgroeien in deze omgeving maakt ook de kans kleiner dat zij gaan drinken, roken of drugs gebruiken.

Opgroeien in een Kansrijke omgeving (OKO) is een aanpak gericht op bovenstaande principes. De aanpak richt zich op het terugdringen van het gebruik van alcohol, drugs en roken onder jongeren en aan het verbeteren van hun welbevinden. OKO is een onderbouwde, data gestuurde aanpak waarin lokale partners en gemeente hun samenwerking nog meer op elkaar afstemmen. Deze aanpak is gebaseerd op het IJslands preventiemodel.

Namens de gemeente werk je aan de implementatie van OKO in Veenendaal. Het implementatietraject wordt begeleid door het Trimbos Instituut. Je bent als projectleider eerste aanspreekpunt voor alle betrokkenen. Je verbindt alle partijen en je zorgt voor afstemming, je bent de trekker van de OKO-aanpak in de gemeente en je bewaakt de uitvoering.

Naast OKO werk je ook als accounthouder voor de GGD regio Utrecht en ben je betrokken bij diverse projecten in het sociaal domein.

Wat ga je doen?
Als Projectleider OKO ga je:

– Samenwerking opzetten en onderhouden intern met collega’s en extern met lokale partners;

– Organiseren van bijeenkomsten met lokale partners;

– Aanspreekpunt voor alle betrokken partijen;

– College en gemeenteraad regelmatig op de hoogte houden van voortgang;

– Borgen van OKO in gemeentelijk beleid;

– Coördinatie en uitvoering van de communicatie samen met collega’s.

Als Accounthouder GGD regio Utrecht, waaronder het toe leiden van formele stukken naar college en raad; advisering van de wethouder, regionale overleggen, maatwerkafspraken voorbereiden, opstellen en monitoren. Opzetten, deelnemen aan en monitoren van diverse projecten.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker binnen het
    sociaal domein bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met externe partijen binnen
    het sociaal domein zoals zorg en-welzijnsinstellingen en onderwijs. Geef
    hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker binnen het
    sociaal domein bij een gemeentelijke instelling
  • Kandidaat is per direct beschikbaar voor 30 uur per week
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein bij
    een gemeente .

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback