Business Analist Sociaal Domein

Gemeente Huizen

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Noord-Holland
  • 36 uur
Gemeente Huizen
€3.602 — €5.313 / maand
5 maanden
HBO - WO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Vacature tekst: Business Analist Sociaal Domein
Wil jij bijdragen aan maatschappelijke opgaven en datagedreven werken binnen het sociaal domein? Wij zoeken een business analist die als schakel fungeert tussen beleid, uitvoering en IT/data.

Je werkt vanuit het datateam: een multidisciplinair team van data-analisten en data-engineers dat dashboards ontwikkelt in Power BI en ArcGIS. Samen brengen jullie belangrijke maatschappelijke vraagstukken in kaart en beantwoorden deze met heldere inzichten, bijvoorbeeld op het gebied van jeugdhulp, participatie of ondersteuning.

Opdracht
In deze  maanden ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden:

  1. Je haalt informatiebehoeften op bij beleidsmedewerkers, teamleiders en bestuurders en vertaalt deze naar heldere requirements.
  2. Je begeleidt implementaties van dashboards of informatiesystemen binnen de organisatie.
  3. Je organiseert en faciliteert sessies om dashboards te duiden, het gebruik te stimuleren en feedback op te halen.
  4. Je bent betrokken bij de inrichting van registratieprocessen, zodat de benodigde data op de juiste manier wordt verzameld.
  5. Je denkt mee over strategische informatievragen en adviseert over het gebruik van data in beleid en uitvoering.
  6. Je informeert wethouders over nieuwe ontwikkelingen uit het datateam en vertaalt hun informatiebehoeften naar concrete dataproducten.
  7. Je begrijpt de verschillende behoeftes en kunt deze vertalen naar procesoptimalisaties.

Dit ben jij

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025 voor 36 uur per week
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als
    business-analist bij een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als
    business-analist binnen het Sociaal Domein van de gemeente (benoem een
    duidelijk voorbeeld in het CV)
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het ophalen en vertalen
    van requirements en het begeleiden van dataproducten binnen in de complexe
    en bestuurlijke omgeving van het Sociaal Domein
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Power-BI, SQL, Python
    of andere datatools

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Rosa Wijsmuller

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Rosa neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!