Casemanager Omgevingsrecht

Gemeente Vijfheerenlanden

Gemeente Vijfheerenlanden
€3.359 — €4.811 / maand
5 maanden
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je behandelt principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de Omgevingswet is de nadruk van toetsen van aanvragen verschoven naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:

  • Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning
  • het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners
  • enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen
  • aanvragen te toetsen ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
  • de voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken
  • mee te denken in projectgroepen

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de
    richting van Bouwkunde of Recht
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als
    casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo
    en Omgevingswet) binnen een gemeente
  • Kandidaat is bereid om minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in
    Meerkerk aanwezig te zijn
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’
    (ABW1)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de omgevingswet 2024 (licht)
  • Aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (Benoem waar deze is
    opgedaan)
  • Beschikbaar per 13 januari 2026 voor 36 uur per week, gedurende de hele
    opdracht inclusief verlengingen
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van maximaal 50 kilometer van
    Vijfheerenlanden
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht
    2’ (ABW2)

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback