Casemanager Omgevingswet
gemeente Hilvarenbeek
- Uitzenden
- 01-11-2025
- Noord-Brabant
- 36 uur


Dit ga je doen
Casemanager Omgevingswet – Gemeente Hilvarebeek
36 uur
Voor het team Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningen, afdeling Ruimte, zoeken wij een Casemanager Omgevingswet voor 32-36 uur per week.
Dit is het team
Het team Ruimtelijke Ontwikkelingen en Vergunningen (ROV) bestaat uit ongeveer 30 medewerkers bestaande uit beleidsmedewerkers, beleidsadviseurs, planologen, casemanagers, projectleiders en administratieve ondersteuning. Binnen het team wordt er samen met alle betrokkenen hard gewerkt, aan de vele uitdagingen in de fysieke leefomgeving o.a. op de onderdelen ruimtelijke ontwikkeling, ruimtelijke kwaliteit, transitie landelijk gebied, wonen en duurzaamheid invulling te geven.
Wat ga je doen?
Vanuit jouw rol ben je medeverantwoordelijk voor het regisseren en afhandelen van aanvragen van diverse ruimtelijke vergunningen. Het is een uitdagend en vaak complex speelveld waarbij je echt iets kunt betekenen voor de bewoners van onze gemeente. In samenwerking met jouw collega’s geef je opvolging aan het beleid en denk je na over verbeteringen.
- Je boordeelt zelfstandig (complexe) aanvragen voor omgevingsvergunningen en controleert deze op volledigheid. Je toetst de aanvragen aan het geldende wet- en regelgeving, het omgevingsplan en bouwvoorschriften. Als de aanvragen aan de criteria voldoen vergun je deze.
- Je werkt hierbij integraal samen met je collega’s uit de disciplines milieu, ruimtelijke ordening en infra.
- Je staat inwoners te woord, je verstrekt informatie over (vergunningsvrij) bouwen, mogelijkheden van bouwen binnen het omgevingsplan en adviseert over het realiseren en gebruik van bouwwerken.
Vanuit je deskundigheid vertegenwoordig je de gemeente aan de intake- en omgevingstafels.
Wat verwachten wij van jou?
Functie-eisen
- Je beschikt bij voorkeur over een opleiding hbo-bouwkunde of een andere relevante opleiding, zoals omgevingsrecht;
- Je hebt de opleiding ABW-1 of gelijkwaardig afgerond, de opleiding ABW-2 is een pre;
- Je hebt aantoonbare relevante kennis/ervaring met omgevingsvergunningen en de genoemde werkzaamheden. Je kunt een verzoek van intake tot besluitvorming adequaat behandelen;
- Je hebt kennis van en affiniteit met wet- en regelgeving en je bent op de hoogte van ontwikkelingen in de markt.
Persoonskenmerken
- Om onze ruimtelijke ambities waar te maken sta je stevig in je schoenen.
- Je hebt een positieve en proactieve instelling (t.o.v. de Omgevingswet).
- Je bent een toegankelijke en enthousiaste collega die graag samenwerkt en denkt in oplossingen.
- Je bent analytisch en kunt vergunningsaanvragen grondig beoordelen.
- Je toont eigenaarschap, werkt planmatig en klantgericht. Daarnaast sta je open voor continu leren.
Wat bieden wij?
Een leuke en uitdagende baan in een groene werkomgeving! In de zes dorpskernen leeft de ‘kracht van samen’. Binnen de gemeente Hilvarenbeek krijg je de ruimte om je talenten in te zetten, jezelf te ontwikkelen zowel binnen je vakgebied als op persoonlijke competenties. Niet alleen binnen de gemeente Hilvarenbeek, maar ook in de samenwerking met de gemeenten Goirle en Oisterwijk.
Je kunt rekenen op een afwisselende baan. Er is een prettige en collegiale werksfeer en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
We bieden flexibele werktijden, waarbij deels thuiswerken mogelijk is.
Dit ben jij
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst
laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een
modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving
verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt - Kandidaat beschikt bij voorkeur over een opleiding hbo-bouwkunde of een
andere relevante opleiding, zoals omgevingsrecht. - Kandidaat beschikt over een AWB-1 afgeronde opleiding.
- Kandidaat kan minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig zijn
- Kandidaat heeft recente werkervaring met omgevingsvergunningen en de
genoemde werkzaamheden. Je kunt een verzoek van intake tot besluitvorming
adequaat behandelen. - Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
- Kandidaat voldoet aan de volgende competenties.
persoonlijk gesprek. • Kandidaat beschikt over goede communicatieve
vaardigheden • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke
sensitiviteit • Kandidaat is resultaatgericht • Kandidaat kan zowel
zelfstandig als in teamverband werken • Kandidaat past binnen het team •
Kandidaat heeft een positieve en proactieve instelling (t.o.v. de
Omgevingswet). • Kandidaat is een toegankelijke en enthousiaste collega die
graag samenwerkt en denkt in oplossingen. • Kandidaat is analytisch en kan
vergunningsaanvragen grondig beoordelen • Kandidaat toont eigenaarschap,
werkt planmatig en klantgericht

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.