Casemanager WMO (24 uur)

Gemeente Woerden

  • Uitzenden
  • 24 uur
Gemeente Woerden
€3.359 — €4.811 / maand
HBO - WO
Laatste dag

Dit ga je doen

Team
De plaats waar je komt te werken is binnen het cluster Begeleiding/18+  van Woerden Wijzer, onderdeel van het Sociaal Domein van de Gemeente Woerden. 

Als Casemanager Wmo, ben jij voor de inwoners van de gemeente Woerden van grote betekenis 

Jij stelt de vraag áchter de vraag en inventariseert niet alleen de hulpvraag, maar ook de verschillende leefgebieden.  

Je creëert verbinding en weet de inwoner mee te nemen in zijn eigen kunnen. Jij hebt oog voor de kracht van de persoon en zijn netwerk, maar weet ook de weg te vinden naar de juiste leveranciers en zorgaanbieders. Samen met de inwoner en betrokkenen vind je zo de juiste oplossing. Je monitort en evalueert en je zorgt je ervoor dat er blijft gebeuren wat nodig is. 

Opdracht
Als Casemanager Wmo ben jij aanspreekpunt voor onze inwoners en tegelijkertijd houd je toezicht op de ingezette zorg en ondersteuning. Voor de inwoner ben je een vast aanspreekpunt. Met veel energie en een luisterend oor ga je in gesprek met de onze inwoner. Samen met de inwoner onderzoek je de hulpvraag, stel je, indien nodig, een onderzoekverslag op en maak je een beschikking.  

Als het nodig is, verwijs je door naar het voorliggend veld en/of maatwerkvoorzieningen aanvullende zorg. Vanuit jouw expertise zoek je de best passende ondersteuning of voorziening en geef je opdracht aan de juiste partijen. Je monitort en evalueert de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen. Samen met je collega’s neem je deel aan team overleggen, casuïstiekbesprekingen en intervisies. 

Dit doe je door: 

  • In gesprek gaan met de inwoner en verzorgen van de intake. 
  • Oppakken en beoordelen van ondersteuningsvragen op het gebied van de Wmo 
  • Afleggen van huisbezoeken bij de inwoners van de gemeente Woerden. 
  • Samen met de inwoner onderzoeken van de hulpvraag, vaststellen van doelen en opstellen van ondersteuningsplan. 
  • Doorverwijzen naar het voorliggend veld en/of aanvullende zorg. 
  • Vaststellen van de best passende ondersteuning of voorziening en de opdracht geven aan de juiste partijen. 
  • Monitoren en evalueren van de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen. 
  • Contact onderhouden met en monitoren van aanvullende zorg partijen. 
  • Onderzoekverslagen opstellen en  uitwerken, beschikkingen opstellen en deelnemen aan overleggen. 

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een
    gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken
  • Aantoonbare werkervaring met multi-problematiek (GGZ, VG, ASS, Schulden
    etc.). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een
    gemeente

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback