Communicatie Adviseur

Gemeente Wijk bij Duurstede

Gemeente Wijk bij Duurstede
€3.602 — €5.313 / maand
4 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Ben jij een duizendpoot op het gebied van communicatie? Hou je van het betrekken van de samenleving en zie jij kansen om te blijven verbeteren in ons werk? Heb je daarnaast ook affiniteit met crisiscommunicatie? Lees dan verder, want het team communicatie is namelijk op zoek naar een interim communicatie adviseur.. Een collega die écht adviseert, maar ook graag zelf de handen uit de mouwen steekt.

Omdat we een kleine gemeente zijn, is jouw werkgebied breed. Hierdoor zijn jouw werkzaamheden dan ook erg divers. Je kunt op een dag aan de slag zijn met o.a. een communicatieplan voor jeugdhulp, een brief naar inwoners en een persbericht in samenwerking met de wethouder en/of projectleider. Maar je kunt ook dialoogbegeleider zijn op een bewonersavond, een pakkende video maken en bewerken, een flyer maken voor een campagne of adviseren bij politiek ingewikkelde dossiers. Tot slot weet jij als geen ander dat elk gedrag een vorm van communicatie is en welke impact dat kan hebben.

Dit ben jij

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als
    communicatie adviseur binnen een gemeente
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van
    Communicatie
  • Aantoonbare werkervaring met crisiscommunicatie
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 november 2025 voor 32 uur per week
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als
    communicatie adviseur binnen (semi)publieke organisaties
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven en redigeren van heldere,
    doelgerichte teksten voor diverse kanalen, zoals persberichten,
    nieuwsbrieven, social media en interne communicatie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied
    van communicatie

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback