Communicatie adviseur

Gemeente Sluis

  • Uitzenden
  • 21-07-2025
  • 23 uur
Gemeente Sluis
6 maanden
Nog 15 dagen

Dit ga je doen

In de gemeente Sluis gaan plezier en professionaliteit hand in hand. We zijn een ambitieuze organisatie met een breed palet aan projecten waarbij communicatie met inwoners, organisaties en andere stakeholders een belangrijke rol speelt. Vanwege langdurige uitval van een collega zijn wij per direct op zoek naar een ervaren communicatieadviseur die ons team tijdelijk komt versterken.

Wat ga je doen?
Als communicatieadviseur werk je aan uiteenlopende projecten binnen de gemeente. Je adviseert collega’s en het bestuur over strategische en tactische communicatievraagstukken en weet de juiste toon te vinden in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je schakelt moeiteloos tussen verschillende onderwerpen, houdt overzicht en stelt de juiste prioriteiten.

Wat breng jij mee?

  • Je hebt ruime ervaring als communicatieadviseur in een bestuurlijke of overheidscontext.

  • Je werkt graag samen met interne collega’s én externe partners.

  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke antenne.

  • Je hebt een helicopterview en weet hoofd- en bijzaken te scheiden.

  • Je functioneert op hbo-werk- en denkniveau.

DE PROCEDURE:

  • Graag een bericht indien er kandidaat wordt voorgesteld, deze zal z.s.m. worden beoordeeld en indien passend worden voorgelegd aan de opdrachtgever
  • Reageren kan tot uiterlijk 18/07 09:00
  • Max tarief 100 obv ervaring
  • ZZP NIET MOGELIJK
  • Enkel Cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen. Cv's die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Cv’s (of onder reactie in ESD.Next.) dienen voorzien te zijn van:
    • Beknopte motivatie
    • Contactgegevens kandidaat (e-mailadres + telefoonnummer)
    • Beschikbaarheid (startdatum & aantal uren p.w.)
  • Let op: staan deze gegevens er niet in, dan wordt de kandidaat afgewezen
  • Elke leverancier en zzp'er dient in bezit te zijn van een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Indien wenselijk kan dit ook afgesloten worden via OneStopSourcing tegen een kleine fee per gewerkte uur.
  • Elke leverancier dient een G-rekening te hebben.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Joey neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback