Communicatieadviseur
Politie Nederland
- Uitzenden
- 01-07-2025
- Zuid-Holland
- 36 uur


€4.293 — € 5.598 / maand
5 maanden
WO
Nog 6 dagen
Dit ga je doen
De aangescherpte DRIO-strategie 2025-2027 is vastgesteld. De visie, de missie en de belofte zijn opnieuw verwoord. Het resultaat is een organisatie die echt impact maakt op de veiligheidsaanpak. Nu moeten we die strategische kaders vertalen naar de praktijk. Daarvoor hebben we eerst een consistente identiteit te ontwikkelen van waaruit we ons verhaal gaan vertellen, Om zo echt de emotionele relatie tussen de organisatie, medewerkers, partners en afnemers te creëren.
Het gaat daarbij over het slim aangaan van relaties met onze medewerkers en onze externe doelgroepen.
Daarvoor is een communicatiestrategie opgezet met zowel een extern als een intern plan.
- Binnen de afdeling DRIO en Communicatie
- contacten met andere teams en afdelingen binnen de Eenheid Den Haag.
- Identificeren van wensen en behoeften Teamchefs, partners en andere betrokken stakeholders.
- Vertalen van deze wensen en behoeften in een aangescherpte visie, missie en belofte die praktisch te vertalen is naar het werk van medewerkers.
- Faciliteren van workshops, interactieve sessies en medewerkersbijeenkomsten gericht op het creëren van Awareness, Desire en Knowledge over de aangescherpte strategie.
- Faciliteren van workshops, interactieve sessies en medewerkersbijeenkomsten gericht op het meenemen in het veranderproces Lokale Intelligence.
- Ontwikkelen content gericht op het visualiseren en communiceren van de nieuwe strategie, de verschillende projecten en manier waarop medewerkers daar een bijdrage aan kunnen leveren.
- Aanmoedigen van de methodiek Design Thinking.
- Het opgestelde communicatieprogramma waarmee op consistente wijze het zelfvertrouwen van de medewerkers wordt verhoogd loopt in lijn van de Ontwikkelagenda DRIO 2025 (in uitvoering)
- De nieuw aangenomen Interne Communicatiemedewerker en Service Designer kunnen zelfstandig hun doelstellingen voltooien (nog in uitvoering)
- Het voltallige DMT is akkoord met de opgeleverde adviezen en implementatieplan voor het team Lokale Intelligence (nog in uitvoering)
- Akkoord vanuit het voltallige DMT is akkoord met de strategische plannen DRIO Den Haag 2025 – 2027 (behaald resultaat).
- Het voltallige DMT is akkoord met de communicatiestrategie DRIO Den Haag (behaald resultaat).
- Er is volledig draagvlak bij betrokken stakeholders voor de implementatie van Design Thinking (behaald resultaat).
Dit ben jij
- De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering
van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en
geen ZZP’er / ondernemer - De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en
afgeronde diploma op minimaal WO-niveau - De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar (60
maanden) aantoonbare werkervaring in de functie van senior
communicatieadviseur - De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als
(lead)verandercommunicatiespecialist - De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in stakeholdermanagement
in relatie tot complexe veranderingen - De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar
aantoonbare werkervaring met het werken op directie/MT niveau binnen
corporate en/of (overheids)organisaties - De kandidaat heeft in de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar
aantoonbare werkervaring op het gebied van complexe strategische interne
communicatievraagstukken met een groot afbreukrisico
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met internal
branding - De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare
werkervaring in een interne en/of corporate communicatieadviesopdracht met
een hoge mate van complexiteit - De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met interne
verandertrajecten - De kandidaat heeft trainingen en/of cursussen afgerond op het gebied van
verandercommunicatie - De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten en realiseren
van interne communicatie rondom nieuwe strategieën
- Identificeren van wensen en behoeften Teamchefs, partners en andere betrokken stakeholders.
- Vertalen van deze wensen en behoeften in een aangescherpte visie, missie en belofte die praktisch te vertalen is naar het werk van medewerkers.
- Faciliteren van workshops, interactieve sessies en medewerkersbijeenkomsten gericht op het creëren van Awareness, Desire en Knowledge over de aangescherpte strategie.
- Faciliteren van workshops, interactieve sessies en medewerkersbijeenkomsten gericht op het meenemen in het veranderproces Lokale Intelligence.
- Ontwikkelen content gericht op het visualiseren en communiceren van de nieuwe strategie, de verschillende projecten en manier waarop medewerkers daar een bijdrage aan kunnen leveren.
- Aanmoedigen van de methodiek Design Thinking.
- Het opgestelde communicatieprogramma waarmee op consistente wijze het zelfvertrouwen van de medewerkers wordt verhoogd loopt in lijn van de Ontwikkelagenda DRIO 2025 (in uitvoering)
- De nieuw aangenomen Interne Communicatiemedewerker en Service Designer kunnen zelfstandig hun doelstellingen voltooien (nog in uitvoering)
- Het voltallige DMT is akkoord met de opgeleverde adviezen en implementatieplan voor het team Lokale Intelligence (nog in uitvoering)
- Akkoord vanuit het voltallige DMT is akkoord met de strategische plannen DRIO Den Haag 2025 – 2027 (behaald resultaat).
- Het voltallige DMT is akkoord met de communicatiestrategie DRIO Den Haag (behaald resultaat).
- Er is volledig draagvlak bij betrokken stakeholders voor de implementatie van Design Thinking (behaald resultaat).

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?