Communicatieadviseur NDFF

BIJ12

BIJ12
11 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Over de organisatie  
BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Ga voor meer informatie naar www.bij12.nl of bekijk onze kennismakingsbrochure.  

 

Over de Nationale Databank Flora en Fauna 
Je komt te werken in het team van de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF) dat bestaat uit zo’n 50 medewerkers. In de databank zitten ruim 200 miljoen waarnemingen opgeslagen en jaarlijks komen daar zo’n 50 miljoen bij. Deze data geven een beeld van het voorkomen van plant- en diersoorten in Nederland. De NDFF werkt nauw samen met organisaties die natuurgegevens verzamelen en gebruiken. 

 

Momenteel zit de NDFF middenin allerlei vernieuwingen. Zo worden diverse applicaties en portalen vernieuwd, waarbij de databank gewoon moet blijven functioneren. Communicatie naar gebruikers en belanghebbenden speelt hierin een belangrijke rol. Ook op bestuurlijk en organisatorisch vlak zijn er allerlei ontwikkelingen gaande voor de NDFF, waar je als communicatieadviseur aan bij zal dragen. In de opdracht werk je nauw samen met het NDFF Serviceteam, het Designteam en de coördinatoren van het NDFF-team. Ook heb je vaste contactmomenten met het communicatieteam van IPO/BIJ12.  

 

Wat ga je doen 

  • het bestaande communicatieplan updaten en uitbreiden naar de nieuwe situatie waarin nauwer met de partners van de NDFF wordt samengewerkt; 
  • uitvoering geven aan dit communicatieplan; 
  • schrijven van nieuwsberichten voor de website en nieuwsbrief; 
  • content maken voor de social-media-kanalen; 
  • verder ontwikkelen en onderhouden van de NDFF-website; 
  • maken en verzenden van nieuwsbrieven en online magazines; 
  • in samenwerking met het designteam werken aan verschillende huisstijlmaterialen, animatievideo’s, infographics en andere digitale uitingen voor gebruikers en belanghebbenden; 
  • redigeren van rapporten, verslagen en teksten in de applicaties en portalen; 
  • waar nodig het serviceteam ondersteunen in de communicatie naar gebruikers;  
  • mediamonitoring, persbegeleiding, vragen uit de politiek (meehelpen) beantwoorden; 
  • (mede)organiseren van evenementen en bijeenkomsten. 

 

Jouw competenties  

De communicatieadviseur die we zoeken is een adviseur met minimaal 5 jaar relevante werkervaring en een relevante opleiding op minimaal HBO-niveau. Je neemt veel eigen initiatief en kunt goed zelfstandig werken, maar je weet ook wanneer je zaken moet afstemmen met collega’s of partnerorganisaties.  

Verder beschik je bij voorkeur over de volgende eigenschappen: 

  • Je hebt affiniteit met natuur en werkt graag in het groene domein; 
  • Je bent initiatiefrijk; 
  • Je hebt een uitstekende pen;  
  • Je hebt overtuigingskracht; 
  • Je bent je bewust van gevoeligheden binnen het groene domein en de politiek; 
  • Je bent creatief; 
  • Je bent handig met diverse online tools en cms’en en weet nieuwe programma’s snel eigen te maken; 
  • Je vindt het leuk om strategisch na te denken en zelf  hiermee aan de slag te gaan. 

Werken doe je vanuit het BIJ12-kantoor in Utrecht, vanuit huis en af en toe vanuit het kantoor in Nijmegen. Wij bieden een tijdelijke opdracht voor 24 uur per week voor een jaar, met optie om dit nog met twee keer 12 maanden te verlengen. 

 

Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief). Je bent in het bezit van een eigen laptop en telefoon. 

 

Let op: gezien de aard van de werkzaamheden is het niet mogelijk voor ZZP’ers om zich direct in te schrijven op deze uitvraag. 

Dit ben jij

  • A) Geef naast het cv een aparte toelichting op alle eisen en
    shortlistcriteria in hetzelfde document. Bij voorkeur op 1 pagina dient u
    aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de
    gestelde eisen en shortlistcriteria
  • Opleiding Een afgeronde HBO-opleiding in een relevante richting
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur
  • Ervaring met het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan
  • Shortlistcriterium 1 Aantoonbare werkervaring met het geven van
    communicatieadvies binnen een overheidsorganisatie. Aantal jaren
    werkervaring
  • Shortlistcriterium 2: Aantoonbare werkervaring met contentbeheer waarbij de
    kandidaat zowel zelfstandig kan werken en als werken in een projectteam.
    Aantal jaren ervaring
  • Shortlistcriterium 3 Aantoonbare werkervaring met mediamonitoring,
    persbegeleiding, vragen uit de politiek (meehelpen) beantwoorden
  • Shortlistcriterium 4: Aantoonbare werkervaring binnen het natuurdomein
  • Shortlistcriterium 5: Aantoonbare werkervaring binnen het (mede)organiseren
    van evenementen en bijeenkomsten
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit. Prijs maximaal
    200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten Indien in het interview de
    kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt BIJ12 zich het recht om
    niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 200/100/50 – Een goede
    mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid –
    Omgevingssensitiviteit – Initiatiefrijk – Goed samenwerken – Flexibiliteit
    – Correct handelen met politiek gevoelige informatie B. Vaardigheden
    300/200/100 – Een zelfstandige, systematische en nauwkeurige manier van
    werken. – Kunnen werken in een dynamische en bestuurlijke omgeving. – Maken
    van diverse (online) content, nieuwsbrieven en communicatiemiddelen. – Goed
    kunnen schrijven en redigeren – Je bent handig met diverse online tools en
    cms’en en weet nieuwe programma’s snel eigen te maken; – Je vindt het leuk
    om strategisch na te denken maar ook om zelf hiermee aan de slag te gaan. –
    Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden C. Kennis
    300/200/100 – HBO-opleiding op het gebied van communicatie – Kennis van
    nieuwe media en ontwikkelingen op het gebied van communicatie – Ervaring
    met het werken binnen een overheidsorganisatie – Kennis en ervaring met het
    opstellen van een communicatieplan

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback