Communicatiemedewerker

Gemeente Loon op Zand

Gemeente Loon op Zand
In overleg
3 maanden
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

- Je voert web redactie taken uit zoals beheer van de website, intranet en de social media kanalen van de gemeente. 
- Je beantwoordt online vragen en reacties (webcare) en signaleert relevante online content aan communicatieadviseurs of afdelingen. 
- Je onderhoudt contact/bent eerste aanspreekpunt voor leverancier over de verdere ontwikkeling (vernieuwing en verbetering) van intranet en website. 
- Je maakt eenvoudige analyses (zoals bezoekersstatistieken) en op basis hiervan adviseer je communicatieadviseurs over verbetering van online communicatie. 
– Je ondersteunt bij grotere online projecten of campagnes en neemt actief deel aan de newsroom.
- Je redigeert teksten van collega’s (taal, stijl, begrijpelijkheid) en voert de eindredactie van de gemeentepagina. 
- Je schrijft begrijpelijke teksten voor o.a. intranet, persberichten, flyers, social media, etc. 
- Je begeleid het ontwerpen van visuele middelen (zoals posters en flyers, bijv.) en ondersteunt bij gemeentelijke activiteiten (maken foto/video/regelen). 
- Je denkt mee over communicatieaanpak (intern en extern) en de inzet van campagnes en middelen. 
– Je onderhoudt de communicatiemailbox en verdeelt de acties die daaruit voortkomen. 
– In geval van crisiscommunicatie vervul je een ondersteunende rol. 

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst
    gedetacheerd wordt
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO+ opleiding in de richting van
    communicatie.
  • Uw kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring in soortgelijke functies.
  • Uw kandidaat beschikt over kennis van Canva.
  • Uw kandidaat heeft relevante cursussen gevolgd zoals CMS, SEO.
  • Uw kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback