Consulent hulpverlening

Gemeente Opsterland

Gemeente Opsterland
In overleg
7 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Als hulpverlener begrijp je dat problemen voor iedereen anders zijn en uniek. Jouw taak is het bieden van kortdurende hulp aan inwoners die op verschillende levensgebieden uitdagingen ervaren. Samen met de inwoner maak je een ondersteuningsplan, waarin duidelijke afspraken staan met zorgverleners om doelgerichte hulp mogelijk te maken. Je werkt nauw samen met diverse partners, waaronder zorgverleners, scholen, huisartsen, GGD, vrijwilligersorganisaties, welzijns- en hulporganisaties en de politie. In dit samenwerkingsproces behoud je de regie over de casus om de continuïteit van de hulpverlening te waarborgen. Bij het beoordelen van de gewenste en noodzakelijke inzet van professionals houd je rekening met de behoeften van de inwoner. Je gaat proactief op zoek naar duurzame oplossingen samen met de inwoner, waarbij jullie ook de onderliggende oorzaken aanpakken om blijvende verandering te bewerkstelligen. Als de veiligheid of ontwikkeling van de inwoner in gevaar is, gebruik je de Meldcode, voer je crisisinterventies uit en stel je veiligheidsafspraken op om verdere schade te voorkomen. Jouw caseload bestaat uit inwoners van 18 jaar en ouder. Je biedt hen passende ondersteuning om ze te helpen hun leven weer op de rails te krijgen

  •  Je werkt graag samen met anderen en gelooft erin dat je samen beter bent
  •  Je hebt affiniteit met mensen met een licht verstandelijke beperking en/of een autismespectrum- stoornis
  •  Je begrijpt mensen en hun situatie snel en toont empathie.
  •  Je kunt beslissingen nemen op basis van de feiten en als je kansen ziet weet je ze te benutten.
  •  Je gaat ervoor met volle energie en laat je niet snel uit het veld slaan.
  •  Je staat ingeschreven in tenminste één van de volgende registers: SKJ of BIG.
  •  Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld richting Zorg en Welzijn.

Dit ben jij

  • Ingeschreven staan in tenminste één van de registers SKJ of BIG
  • Afgeronde hbo-opleiding
  • 50,00000000000001 % hbo-opleiding, bijv. richting zorg en welzijn
  • 50,00000000000001 % ervaring met mensen uit de doelgroep
  •  Je werkt graag samen met anderen en gelooft erin dat je samen beter bent
  •  Je hebt affiniteit met mensen met een licht verstandelijke beperking en/of een autismespectrum- stoornis
  •  Je begrijpt mensen en hun situatie snel en toont empathie.
  •  Je kunt beslissingen nemen op basis van de feiten en als je kansen ziet weet je ze te benutten.
  •  Je gaat ervoor met volle energie en laat je niet snel uit het veld slaan.
  •  Je staat ingeschreven in tenminste één van de volgende registers: SKJ of BIG.
  •  Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld richting Zorg en Welzijn.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback