Consulent Inburgering

Gemeente Purmerend

Gemeente Purmerend
6 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Consulent inburgering

Wat ga je doen?
Sinds 1 januari 2022 zijn gemeenten verantwoordelijk voor het begeleiden en ondersteunen van inburgeraars in hun inburgeringstraject. Als consulent ben je eerste aanspreekpunt en zorg je dat statushouders en gezinsmigranten zo snel mogelijk hun inburgeringstraject afronden.  Voor de kennismaking ga je naar het AZC of nodig je de inburgeraar uit. Je start zo vroeg mogelijk met de brede intake. Tijdens deze brede intake stel je samen een PIP (Plan Inburgering & Participatie) op. In het PIP staan de belangrijkste afspraken zoals de bepaalde leerroute en alle andere verplichte onderdelen. Je begeleidt en monitort dit en plant hiervoor voortgangsgesprekken met de inburgeraars.

Opdracht
Het doel van deze opdracht is om specialistische ondersteuning te bieden in de uitvoering van werkzaamheden, zodat het team Inburgering ruimte krijgt om zich verder te ontwikkelen als zelf organiserend team.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van specialistische operationele taken binnen het team Inburgering, met name op het gebied van de nieuwe inburgeringswet (2022) maar je kan ook gevraagd worden om bij te springen bij collega’s die de “oude wet” uitvoeren. Ook kan je gevraagd worden om bij te springen op inkomensgerelateerde werkprocessen.
  • Bieden van praktische ondersteuning bij de uitvoering van lopende processen en casussen, volgens de Purmerendse manier van werken.
  • Zorgdragen voor kwaliteit en continuïteit in de uitvoering van de werkzaamheden.
  • Zelfstandige caseloadbeheer

Aandachtspunten

  • De focus ligt uitsluitend op specialistische uitvoering en ondersteuning.
  • Deelname aan teamoverleggen, teamactiviteiten of ontwikkeltrajecten is geen onderdeel van de opdracht.
  • De uitzendkracht werkt op een zelfstandige en proactieve manier, binnen de kaders van de opdracht.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van De wet Inburgering 2013 én
    2021
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    inburgeringsconsulent bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met Suite 4 Sociaal Domein (benoem duidelijk in
    cv)
  • Aantoonbare werkervaring met de Purmerendse manier van werken (benoem
    duidelijk in cv)
  • Aantoonbare werkervaring met asielstatushouders, gezinsmigranten,
    vrijwillige inburgeraars, nareizigers, laaggeletterden of mensen met een
    (licht) verstandelijke beperking, en jongeren binnen Inburgering
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload voor
    Inburgering én beheren van een caseload op Inkomen in de afgelopen 2 jaar
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de
    richting van Social Work, SJD of MWD
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en
    waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven
    te zijn door de kandidaat zelf

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback