Consulent Inkomensondersteuning en Leefgeld Oekraïne
Gemeente Hilversum
- Uitzenden
- 02-06-2025
- Noord-Holland
- 32 uur


Dit ga je doen
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Opdracht
- Je behandelt aanvragen voor bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet;
- Je behandelt aanvragen voor minimaregelingen in het kader van het gemeentelijk minimabeleid;
- Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag in het Informatieloket;
- Je draait mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen;
- Je heft de eigen bijdrage leefgeld Oekraïense Vluchtelingen;
- Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ en maakt debiteurendossiers aan;
- Je beheert de mailbox van Team Inkomen;
- Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;
- Je kan zelf bepalen op welke werkdagen je werkt, waarvan 4 keer 8 of 32 uur verspreid over 5 werkdagen mogelijk is.
Dit ben jij
- Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 32 uur per week, waarvan in ieder geval de
helft fysiek op kantoor - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite4Wiz (ook wel GWS
of Suite genoemd) - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker op inkomen en
uitkeringen op het gebied van de Participatiewet
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het afhandelen van
aanvragen bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet en
minimaregelingen in het kader van het gemeentelijk minimabeleid (geef) - Aantoonbare werkervaring met het uitbetalen van het leefgeld aan Oekraïense
Vluchtelingen en het heffen van de eigen bijdrage daarvan (geef) - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker op inkomen en
uitkeringen op het gebied van de Participatiewet

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?