Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer

Gemeente Dantumadiel

  • Uitzenden
  • 02-06-2025
  • Friesland
  • 28 uur
Logo van Gemeente Dantumadiel
2 maanden
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Jij gaat:

Als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer actief betrokken zijn bij mensen die zich in uiteenlopende situaties bevinden. Of het nu gaat om het overzien van schulden, moeite hebben om financieel rond te komen of geconfronteerd worden met dreigende woninguitzetting en/of energieafsluiting. Het werkterrein van schulddienstverlening is breed en divers.

Onderdeel van de functie is het managen van budgetten en het opstellen van plannen om financiële rust te brengen. Ook handel je meldingen en aanvragen voor MSNP en WSNP af met jouw scherpe blik. Je begrijpt dat er achter elk dossier een persoonlijk verhaal schuilgaat en zoekt oplossingen die passen bij de unieke situatie.

Om de situatie te begrijpen, voer je intakegesprekken met klanten. Het nauwkeurig registeren van gegevens en het bewaken van de voortgang is ook onderdeel van jouw dagelijkse werk. Daarnaast onderhoud je contact met andere teams en externe partijen. Jij bent de schakel die casuïstiek van het gebiedsteam afstemt en zo nodig overdraagt of overneemt.

In deze rol werk je samen met verschillende sociale partners, collega’s binnen het sociaal domein, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en woningbouwverenigingen om tijdig in contact te komen met de betrokkenen.

Kortom: als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer ben je de professional die concrete stappen zet, menselijke verhalen begrijpt en praktische oplossingen biedt in de wereld van schuldhulpverlening.

Jij hebt:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP) en bent bekend met de kwaliteitseisen vanuit de NVVK;
  • competenties zoals verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid;
  • een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen;
  • ervaring met het werkveld Sociaal domein;
  • een goed cijfermatig inzicht;
  • de kwaliteit om met tegenstrijdige belangen om te gaan;
  • kennis en ervaring met werken in Stratech;
  • een rijbewijs en eigen auto.
  • zie opdracht omschrijving

Dit ben jij

  • Kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP)
  • Ervaring met werken met Stratech
  • Rijbewijs en eigen auto
  • Je beschikt over de competenties verantwoordelijkheid, communicatieve
    vaardigheid en nauwkeurigheid
  • Ruime ervaring in budgetbeheer/schulddienstverlening/vroeg signalering
  • Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein, Suite4Sociale Regie en
    Stratech
  • zie opdracht omschrijving

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!