Consulent Werk

Gemeente Doesburg

  • Uitzenden
  • Gelderland
  • 32 uur
Logo van Gemeente Doesburg
€3.359 — € 4.811 / maand
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
– Je voert gesprekken met inwoners op het gebied van werk, scholing en participatie;
– Je ondersteunt en activeert bijstandsgerechtigden (groot gedeelte van de caseload zijn statushouders) bij het opstellen van een plan van aanpak gericht op participatie, en legt dit vast in het klantvolgsysteem (de Suite);
– Je voert voortgangsgesprekken met de bijstandsgerechtigden om de doelen/afspraken uit het plan van aanpak en te evalueren en de uitvoering te monitoren;
– Je staat inwoners telefonisch te woord, bijvoorbeeld over (bijzondere) bijstand;
– Je stelt rapporten en beschikkingen op, bijvoorbeeld voor loonkostensubsidie en re-integratie instrumenten;
– Je treedt op als contactpersoon/regisseur voor externe partners voor bemiddeling van inwoners naar werk, scholing of trajecten, of voor de aanpak van multidisciplinaire problematiek;
– Je hebt afwisselende taken en een caseload die bestaat uit verschillende doelgroepen waaronder inwoners die vanuit de Wet inburgering worden begeleid naar betaald werk.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een
    maatschappelijke richting
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het
    gebied van werk consulent
  • Aantoonbare kennis over en werkervaring met wet- en regelgeving met
    betrekking tot de Participatiewet
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het ondersteunen en activeren
    van statushouders binnen de Participatiewet
  • Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 juni 2025 voor minimaal 32 uur per week,
    gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen
  • Aantoonbare werkervaring met de Suite 4 sociaal domein (Centric) (Benoem
    duidelijk waar deze is opgedaan)
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het regionale aanbod (regio
    Arnhem/De Liemers)

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!