Data migratie consultant

Stedin Groep

  • Uitzenden & ZZP
  • 01-08-2025
  • Utrecht
  • 40 uur
11 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Wat behelst het BMR vervangingsprogramma?

Ons bedrijfsmiddelenregister (BMR) wordt komende jaren gemoderniseerd. We starten met het vervangen van het huidige geografisch informatiesysteem (GIS) voor elektra door Electric Office van GE (project BMR EO) en met het implementeren van een mobiele oplossing voor landopmeters en monteurs (project BMR Mobile). Er maken ongeveer 200 collega’s intensief gebruik van BMR. Daarnaast gebruiken zo’n 1200 gebruikers de data uit het BMR in hun dagelijks werk.

 

Bij de modernisering van ons BMR hoort een groot datamigratie traject, een traject waarbij de data in het huidige systeem gecontroleerd overgezet wordt naar het nieuwe systeem, met behoud van kwaliteit en kwantiteit van data. Parallel aan de datamigratie worden de regels voor overzetting (mappings) bepaald, voeren we aan de hand van scripts dataschoningen uit en integreren we met de ontwikkelingen vanuit de andere werkstromen in het project.

 

Waarom een data migratie consultant toevoegen aan BMR?

Het datamigratie team bestaat uit dit moment uit een data migratie lead, een data migratie consultant, drie specialisten uit de Asset Informatie Management afdeling en één consultant van de leverancier. Vanwege het tijdig beschikbaar zijn van de data migratie resultaten, zoeken we versterking voor het team. De voortgang van het datamigratie traject is cruciaal, omdat alle andere werkstromen data nodig hebben om hun ontwikkelingen op te baseren en omdat dit de basis is voor de systeemacceptatie.

 

De Epic Moderniseren BMR is daarom op zoek naar een medior consultant Data Migratie.

 

Wat gaat de medior consultant Data Migratie doen?

  • De consultant Data Migratie (CDM) is lid van het data migratie team en rapporteert aan de Data Migratie Lead.
  • De CDM houdt zich bezig met het valideren van de uitgevoerde migraties ten opzichte van de migratieregels en indien nodig beschrijven in welke bron dataschoning vereist is voor de migratie.
  • De CDM houdt zich bezig met het documenteren van de migratieregels en overeengekomen wijzigingen.
  • De CDM houdt overzicht over de verschillende componenten (documenten) van de datamigratie en signaleert inconsistenties proactief.
  • De CDM voert (zowel hand- als scriptmatige) analyses uit, op basis waarvan besluiten in het datamigratie traject genomen kunnen worden.
  • De CDM controleert de kwaliteit van de werkzaamheden aan de hand van testen.
  • De CDM heeft kennis van en ervaring met de (volledigheids)controle van gemigreerde data in eerdere migratietrajecten (tellingen).
  • De CDM zorgt voor de verslaglegging van gemaakte besluiten.
  • De CDM heeft basiskennis van de assets van de Elektra Netbeheerder die geregistreerd zijn in het GIS.

 

De medior consultant Data Migratie

  • Heeft minimaal 1 jaar ervaring met datamigratietrajecten of netwerk asset data registratie in GIS systemen
  • Heeft affiniteit met asset data en netwerkregistratie van een (elektra) netbeheerder
  • Heeft ervaring met lezen en interpreteren van datamodellen
  • Heeft kennis van GE Smallworld, zowel functioneel als kennis van datamodellering en configuratie
  • Heeft kennis van GE Smallworld Magik om m.b.v. Magik ad-hoc queries uit te voeren tbv data controle, of kennis van het formuleren van query’s in pseudo-code.
  • Heeft ervaring met / kennis van FME
  • Heeft basiskennis SQL
  • Werkt zorgvuldig en secuur, en levert werk van hoge kwaliteit af
  • Heeft oog voor detail
  • Is aantoonbaar bekend met een Agile manier van werken
  • Is een echte teamspeler en functioneert op zowel operationeel als tactisch niveau
  • Is beschikbaar voor minimaal 4 dagen in de week
  • Beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Is bereid één of meerdere dagen per week op de projectlocatie (Utrecht, Rotterdam) aanwezig te zijn

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met datamigratietrajecten of
    netwerk asset data registratie in GIS systemen
  • Kandidaat is in het bezit van de volgende ervaring/kennis: – Heeft kennis
    van GE Smallworld, zowel functioneel als kennis van datamodellering en
    configuratie – Heeft kennis van GE Smallworld Magik om m.b.v. Magik ad-hoc
    queries uit te voeren tbv data controle, of kennis van het formuleren van
    query’s in pseudo-code. – Heeft ervaring met / kennis van FME – Heeft
    basiskennis SQL – Heeft ervaring met lezen en interpreteren van
    datamodellen
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Via welke inleen-constructie wordt de kandidaat aangemeld?
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Dennis Hordijk

Recruitment Consultant

Dennis Hordijk

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Dennis neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!