Directievoerder Civiele Techniek WRM Woonwagenlocaties
Gemeente Alphen aan den Rijn
- Uitzenden
- 01-01-2026
- 8 uur
Dit ga je doen
Opdracht
Sector Ingenieursbureau is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan omgevingswet, leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast bereiden we ons voor op de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.
Vanaf de zomer 2025 lopen er werkzaamheden op twee locaties tbv de uitbreiding van woonwagenlocaties in Alphen aan den Rijn. Voor de uitvoering van woonrijpmaken locaties Goudse Rijpad en Amerikalaan – Weteringpad zijn we opzoek naar een ervaren directievoerder.
Wat vragen wij?
Een directievoerder civiele techniek die zelfstandig kan werken en flexibel is bij het indelen van de werktijd. Meer inhoudelijk verwachten we dat je verantwoordelijk bent voor de coördinatie, uitvoeringsplanning, controle en de veiligheid tijdens de uitvoering van deze twee locaties. Je bewaakt continu de kwaliteit, uitvoeringsplanning, en signaleert de risico’s van deze projecten. Je bent de schakel in de samenwerking tussen de interne projectleider en de aannemer.
Planning WRM locatie Goudse Rijpad: de uitvoering is reeds gestart, einde uitvoering volgens de planning naar schatting juli 2026.
Planning WRM locatie Amerikalaan – Weteringpad: start uitvoering naar schatting februari 2026, einde uitvoering volgens de planning naar schatting juli 2026.
Tijdens de uitvoering verwachten we de volgende resultaten:
– Afstemmen van de werkzaamheden en de verantwoordelijkheden met de toezichthouder;
– Toetsen verloop / resultaten uitvoeringswerkzaamheden; zo nodig bijsturen;
– Integreren resultaten m.b.t. uitvoeringswerkzaamheden;
– Bewaken planning, kosten en kwaliteit uitvoering van de opdracht;
– Nemen van beslissingen over technische oplossingen, werkwijzen en verwerven van benodigde vakdeskundigheid;
– Verstrekken van de benodigde informatie aan de project- en uitvoeringsteamleden;
– Beoordelen van het kwaliteitsplan van de aannemer;
– Opstellen van het toezichtplan, in samenspraak met de toezichthouder;
– Controleren en beoordelen van de door de aannemer te leveren gegevens;
– Het (laten) houden van toezicht conform het toezichtplan;
– PL tijdig informeren over afwijkingen en knelpunten;
– Voeren van bouwvergaderingen en onderhouden van contacten met aannemers en overige betrokkenen bij de uitvoering;
– Vaststellen van financiële en administratieve zaken;
– Informeren en voeren van overleg met belanghebbenden (zoals ontwerpers, projectleider en andere betrokkenen);
– Na het signaleren van knelpunten door de toezichthouder en het doen van voorstellen ter oplossingen of verbeteringen;
– Behartigen van belangen van verschillende belanghebbenden;
– Aan de projectleider gereed melden van projecten;
– Zorgdragen voor de opneming van projecten en het opstellen van het proces verbaal van opneming;
– Controleren van de kwaliteit van geleverd werk gedurende de onderhoudsperiode en eventuele garantieperiode i.s.m. de toezichthouder;
– Leveren van documenten en gegevens voor het projectdossier;
– Evalueren van het uitvoeringsproces met het PT (integraal ontwerper, OL, PL, TZ en DV);
– Aftekenen / paraferen documenten;
– Invullen Past Performance;
Wie ben je?
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden. Je bent een verbinder, weet van aanpakken, luistert goed en je communiceert helder. Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders.
Dit ben jij
- Uiterlijk beschikbaar per januari 2026 voor minimaal 16 en maximaal 24 uur
per week - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met contractvormen UAV/
UAV-GC - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als
directievoerder op civieltechnische projecten bij een gemeente - Aantoonbare werkervaring met BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid,
Veiligheid en Communicatie) zowel in voorbereiding als in de uitvoering van
civieltechnische projecten
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als
directievoerder op civieltechnische projecten - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met BLVC
plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) zowel in
voorbereiding als in de uitvoering van civieltechnische projecten - Aantoonbare werkervaring met een gebied met slappe bodem / zettingsgevoelig
gebied, omschrijf duidelijk in het cv - Minimaal 2 (aanvullende) opleidingen op het gebied van civiele techniek
- Een door de kandidaat geschreven motivatie toegeschreven op de functie
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.