Directievoerder Civiele Techniek WRM Woonwagenlocaties

Gemeente Alphen aan den Rijn

Gemeente Alphen aan den Rijn
€5.133 — €5.866 / maand
6 maanden
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Sector Ingenieursbureau is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan omgevingswet, leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast bereiden we ons voor op de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.

Vanaf de zomer 2025 lopen er werkzaamheden op twee locaties tbv de uitbreiding van woonwagenlocaties in Alphen aan den Rijn. Voor de uitvoering van woonrijpmaken locaties Goudse Rijpad en Amerikalaan – Weteringpad zijn we opzoek naar een ervaren directievoerder.

Wat vragen wij?
Een directievoerder civiele techniek die zelfstandig kan werken en flexibel is bij het indelen van de werktijd. Meer inhoudelijk verwachten we dat je verantwoordelijk bent voor de coördinatie, uitvoeringsplanning, controle en de veiligheid tijdens de uitvoering van deze twee locaties.   Je bewaakt continu de kwaliteit, uitvoeringsplanning, en signaleert de risico’s van deze projecten. Je bent de schakel in de samenwerking tussen de interne projectleider en de aannemer.

Planning WRM locatie Goudse Rijpad: de uitvoering is reeds gestart, einde uitvoering volgens de planning naar schatting juli 2026.

Planning WRM locatie Amerikalaan – Weteringpad: start uitvoering naar schatting februari 2026, einde uitvoering volgens de planning naar schatting juli 2026. 

Tijdens de uitvoering verwachten we de volgende resultaten:
– Afstemmen van de werkzaamheden en de verantwoordelijkheden met de toezichthouder;
– Toetsen verloop / resultaten uitvoeringswerkzaamheden; zo nodig bijsturen;
– Integreren resultaten m.b.t. uitvoeringswerkzaamheden;
– Bewaken planning, kosten en kwaliteit uitvoering van de opdracht;
– Nemen van beslissingen over technische oplossingen, werkwijzen en verwerven van benodigde vakdeskundigheid;
– Verstrekken van de benodigde informatie aan de project- en uitvoeringsteamleden;
– Beoordelen van het kwaliteitsplan van de aannemer;
– Opstellen van het toezichtplan, in samenspraak met de toezichthouder;
– Controleren en beoordelen van de door de aannemer te leveren gegevens;
– Het (laten) houden van toezicht conform het toezichtplan;
– PL tijdig informeren over afwijkingen en knelpunten;
– Voeren van bouwvergaderingen en onderhouden van contacten met aannemers en overige betrokkenen bij de uitvoering;
– Vaststellen van financiële en administratieve zaken;
– Informeren en voeren van overleg met belanghebbenden (zoals ontwerpers, projectleider en andere betrokkenen);
– Na het signaleren van knelpunten door de toezichthouder en het doen van voorstellen ter oplossingen of verbeteringen;
– Behartigen van belangen van verschillende belanghebbenden;
– Aan de projectleider gereed melden van projecten;
– Zorgdragen voor de opneming van projecten en het opstellen van het proces verbaal van opneming;
– Controleren van de kwaliteit van geleverd werk gedurende de onderhoudsperiode en eventuele garantieperiode i.s.m. de toezichthouder;
– Leveren van documenten en gegevens voor het projectdossier;
– Evalueren van het uitvoeringsproces met het PT (integraal ontwerper, OL, PL, TZ en DV);
– Aftekenen / paraferen documenten;
– Invullen Past Performance;

Wie ben je?
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden. Je bent een verbinder, weet van aanpakken, luistert goed en je communiceert helder. Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders.

Dit ben jij

  • Uiterlijk beschikbaar per januari 2026 voor minimaal 16 en maximaal 24 uur
    per week
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met contractvormen UAV/
    UAV-GC
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als
    directievoerder op civieltechnische projecten bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid,
    Veiligheid en Communicatie) zowel in voorbereiding als in de uitvoering van
    civieltechnische projecten
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als
    directievoerder op civieltechnische projecten
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met BLVC
    plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) zowel in
    voorbereiding als in de uitvoering van civieltechnische projecten
  • Aantoonbare werkervaring met een gebied met slappe bodem / zettingsgevoelig
    gebied, omschrijf duidelijk in het cv
  • Minimaal 2 (aanvullende) opleidingen op het gebied van civiele techniek
  • Een door de kandidaat geschreven motivatie toegeschreven op de functie

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback