Expert Vastgoed en Infrastructuur

Rijksvastgoedbedrijf

Rijksvastgoedbedrijf
€4.690 — €6.907 / maand
11 maanden
HBO
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Je staat als assetmanager aan de start (het initiatief) en aan het einde van verschillende processen met betrekking tot de assets waarvoor jij verantwoording draagt. Dus van advisering en projectbrieven tot aan oplevering en nazorg. Je vertaalt portefeuilleplannen naar de uitvoering. Daarmee maak je inzichtelijk wat de impact is van beleid op de uitvoering. Je signaleert eventuele problemen met de uitvoerbaarheid van beleid en maakt (in samenspraak met de klant) keuzes voor wat betreft de opdrachtverstrekking. Waar dingen niet goed gaan of vast dreigen te lopen, voel jij je verantwoordelijk om deze weer vlot te trekken en op te lossen. Je motiveert en faciliteert de verschillende adviseurs, projectleiders en anderen zodat zij hun specialismen optimaal tot uiting kunnen laten komen ten goede van de assets. Dit geldt binnen projecten en bij beheer maar ook bij toekomstige ontwikkelingen. Je bent op de hoogte van alles wat relevant is in en rond jouw assets. Je bewaakt hierbij het klant- en pandbelang. Uitgangspunt daarbij is dat je met jouw team, binnen de mogelijkheden, tot de beste keuzes komt voor jouw assets. En dat afgezet tegen de hele portefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf. Soms kan iets goed zijn voor het pand, maar niet voor de voorraad. Daarbinnen moet je een optimale afweging weten te maken.

Als assetmanager vervul je de centrale regierol als het gaat om de vastgoedcomplexen en heb je diverse taken en rollen in de huisvestingsketen binnen het Rijksvastgoedbedrijf. Hierin onderscheiden we vier hoofdtaken voor deze opdracht;
Gemandateerd eigenaar namens het Rijksvastgoedbedrijf (RVB);
Vertaalt het beleid van de organisatie naar de onderhoudskwaliteit van het vastgoed en treedt op als intern opdrachtgever richting beheer & projecten.
Voert de inhoudelijke regie op de levensduur van toegewezen vastgoedcomplexen en stuurt de ontwikkelrichting op de middellange termijn.
Schakelt indien nodig specialistische kennis in (vanuit het Rijksvastgoedbedrijf ) op juridische, financiële en technische gebieden van vastgoedbeheer.
Stelt budgetten op voor individuele assets, prioriteert en programmeert de uit te voeren werkzaamheden.
Voorziet de noodzakelijke investeringen in het vastgoed en zorgt voor draagvlak binnen de (bestuurlijke) context. Speelt daarbij in op de uitkomsten van onderhandelingsprocessen en/of verschuivingen in beleidsdoelen. Maakt hiervoor – vanuit het eigen aandachtsgebied – verbinding met betrokken stakeholders.
Levert assetvoorstellen met betrekking tot verwerving, afstoot en investeringen.
Managet verhuur- en inhuurcontracten.
Werkt op tactisch niveau en schakelt steeds met de afdelingen strategie en portefeuillemanagement:
Werkt binnen de vastgestelde kaders van portefeuillemanagement.
Stelt assetplannen op en integreert verschillende aandachtgebieden.
Adviseert portefeuillemanagement vanuit het assetplan over het strategisch portefeuilleplan.
Stelt heldere doelstellingen vast die in lijn zijn met de doelstellingen van het Rijksvastgoedbedrijf als met de geformuleerde klantwensen.
Overlegt over voorgenomen projecten met de portefeuillemanager over financiële en andere kaders en kwalitatieve en kwantitatieve aspecten. Betrekt specialistische adviezen van relatiebeheer, instandhouding, ruimtelijke planvorming, omgeving en financiën.

Werkt op tactisch niveau en schakelt steeds met de uitvoerende afdelingen van het RVB:
Programmeert en prioriteert de benodigde werkzaamheden binnen de gegeven kaders (meerjarenplan investeringsplan, MOIP) en initieert de uitvoering door het opstellen van projectbrieven.
Houdt zicht op de ontwikkeling van kosten en benodigde capaciteit op korte en lange termijn in relatie tot een MOIP, met aandacht voor kostenbeheersing, capaciteit, meerjarige visie, integraliteit & risicogericht.
Is verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van het onderhoudsniveau en onderhoudsbudget op zowel korte als lange termijn voor planmatig als niet-planmatig onderhoud.
Bent flexibel inzetbaar in opdracht van het MT Assetmanagement op urgente werkzaamheden:
Werkzaamheden binnen een politiek bestuurlijke (complexe) omgeving;
Weet mensen met elkaar te verbinden, is probleemoplossend en heeft hierin een positieve benadering;
Kan als procesbegeleider optreden namens assetmanagement bij ontwikkelingen binnen het RVB.

Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je als assetmanager:
Een betrouwbare vertegenwoordiger bent van onze organisatie richting de klant;
Gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke belangen;
Van nature de samenwerking zoekt met collega’s binnen het gehele bedrijf.
Affiniteit hebt met concernhuisvesting in het algemeen (Corporate Real Estate management) en/of rijkshuisvesting in het bijzonder (pré).

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde
    Hbo-opleiding op het gebied van vastgoed
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring
    als assetmanagement in dienst van of als vertegenwoordiger van een
    *politiek bestuurlijke omgeving, waarbij aantoonbaar sprake is van de
    volgende aspecten: Eigenaarsaspecten waaronder bepalen van
    (onderhouds)beleid, optreden als intern opdrachtgever, samenwerken met
    specialisten (juridisch, technisch, financieel, etc.) Meerjarige
    onderhoudsprogramma’s, programmeren en prioriteren van werkzaamheden in
    overleg met een gebruiker/ klant. Het opstarten van projecten.
    Contractmanagement (huurpanden)
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is
    conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele
    verlengingen)
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering
    van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische
    hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking
    gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon,
    computer, laptop en/of tablet
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten
    genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor
    aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale
    (leveranciers)dossier
  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve
    referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de
    kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6
    weken na start van de opdracht
  • Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht
    aanneemt
  • Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht
    aanneemt
  • Wens 01; De mate van ervaring als gemandateerd eigenaar namens een
    *politiek bestuurlijke omgeving. *Met een politiek bestuurlijke omgeving
    wordt bedoeld een complexe samenwerking en besluitvorming op meerdere
    niveaus en plaatsen, meer dan op basis van eenvoudige hiërarchische
    sturing. Aspecten: • Vertaling van beleid naar onderhoudskwaliteit en
    projectinitiatieven. • Samenwerking specialisten. • Creëren van draagvlak
    binnen een bestuurlijke context. • Managen verhuur- en inhuurcontracten
  • Wens 02: De mate van ervaring in werken op tactisch niveau en de
    samenwerking met strategie en/of portefeuillemanagement Aspecten: • Werkt
    binnen kaders vastgesteld door portefeuillemanagement. • Opstellen
    assetplannen. • Advisering aan portefeuillemanagement over strategisch
    portefeuilleplan. • Opstellen doelstellingen in lijn met
    organisatiedoelstellingen en wensen van de klant
  • Wens 03: De mate van ervaring in werken op tactisch niveau en de
    samenwerking/aansturing van uitvoerende afdelingen (projectleiders,
    objectmanagers, etc.) Aspecten: • Programmeren en prioriteren van benodigde
    werkzaamheden (opstellen MJOP) en initiëren van projecten door het
    opstellen van projectbrieven. • Zicht houden op de ontwikkeling van kosten
    en benodigde capaciteit op korte en lange termijn in relatie tot de MJOP
  • De mate van ervaring om flexibel ingezet te kunnen worden op
    urgente werkzaamheden

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback