Facilitair Projectleider
Universiteit van Amsterdam
- Uitzenden
- Noord-Holland
- 24 uur

Dit ga je doen
Functienaam: Facilitair projectleider
Aantal uren per week: 24-32 uur
Start overeemkomst: Zo spoedig mogelijk,uiterlijk 01-09-2025.
Einddatum: De einddatum van de initiele periode is 01-02-2026
Optie verlenging contract: nee
Inschrijver als zzp'er (Wet DBA)*: Ja
*Deze opdracht is op intern beleid getoetst en akkoord bevonden voor uitvoering door een zzp'er. U bent zelf verantwoordelijk voor uw kwalificatie als ondernemer en voor het handelen als zelfstandige in de uitvoering van deze opdracht.
Opdrachtomschrijving
De Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Hogeschool van Amsterdam (HvA): twee topinstellingen voor hoger onderwijs en wetenschap, met één gezamenlijke facilitaire dienst: Facility Services (FS). FS ondersteunt onderwijs en onderzoek op meer dan 50 locaties in Amsterdam. Met ruim 300 collega’s leveren we dagelijks dienstverlening van waarde, voor en mét studenten, docenten, onderzoekers en ondersteuners.
Voor de afdeling Facilitair Management (FM) binnen FS zoeken wij een ervaren Facilitair Projectleider die zelfstandig en in teamverband projecten realiseert die bijdragen aan het verbeteren van facilitaire dienstverlening en campusinrichting.
De werkzaamheden richten zich o.a. op:
• Aanbesteding en implementatie van circulair meubilair;
• Verbetering van processen rond verhuur aan derden;
• Overdracht en herinrichting van vierkante meters horeca naar FS;
• Opstellen van businesscases en begeleiden van consultaties met interne en externe stakeholders;
• Begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures van nieuwe facilitaire contracten.
Je maakt deel uit van het team Projecten FM-FS, werkt nauw samen met facilitair contactpersonen, directeuren bedrijfsvoering, controllers en andere experts binnen UvA en HvA.
Taken en verantwoordelijkheden
• Leiden van meerdere facilitaire projecten van idee tot implementatie;
• Opstellen en bewaken van voortgang, planning, investering en baten;
• Organiseren van stakeholdersessies, inspraakmomenten en informatiesessies;
• Voorbereiden van en meewerken aan aanbestedingsdocumenten en -procedures;
• Fungeren als sparringpartner en verbinder tussen afdelingen, gebruikers en management;
• Ondersteunen van bredere thema’s binnen FM zoals duurzaamheid, digitalisering en governance.
Voor deze opdracht werk je op twee locaties, enerzijds de Hogehilweg en op woensdag de Oudemanhuispoort. Bij de Hogehilweg is parkeergelegenheid. Afstemming locaties kan in nader overleg afwijken. Hybride werken is een optie, afstemming hierover in nader overleg.
Dit ben jij
- Opleidingseisen HBO denk-en werkniveau Werkervaringseisen Minimaal 5 jaar
ervaring als projectleider of adviseur binnen een grote organisatie;
Aantoonbare ervaring met (Europese) aanbestedingen en businesscases;
Ervaring binnen de onderwijs- of facilitaire sector is een pre; Ervaring
met stakeholdermanagement en projectmatig werken in complexe omgevingen;
Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
Kerncompetenties Je houdt overzicht, brengt structuur aan en stelt
prioriteiten, ook bij meerdere parallelle projecten; Je hebt ervaring met
het (deels) uitvoeren van (EU-)aanbestedingen; Je beoordeelt projecten
inhoudelijk en stuurt bij waar nodig, met oog voor effectiviteit, samenhang
en impact; U heeft alle eisen begrepen en gaat hiermee akkoord

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.