Facilitair Projectleider

Universiteit van Amsterdam

  • Uitzenden
  • Noord-Holland
  • 24 uur
Logo van Universiteit van Amsterdam
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Functienaam: Facilitair projectleider
Aantal uren per week: 24-32 uur
Start overeemkomst: Zo spoedig mogelijk,uiterlijk 01-09-2025.
Einddatum:  De einddatum van de initiele periode is 01-02-2026
Optie verlenging contract: nee
Inschrijver als zzp'er (Wet DBA)*: Ja
*Deze opdracht is op intern beleid getoetst en akkoord bevonden voor uitvoering door een zzp'er. U bent zelf verantwoordelijk voor uw kwalificatie als ondernemer en voor het handelen als zelfstandige in de uitvoering van deze opdracht. 

Opdrachtomschrijving
De Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Hogeschool van Amsterdam (HvA): twee topinstellingen voor hoger onderwijs en wetenschap, met één gezamenlijke facilitaire dienst: Facility Services (FS). FS ondersteunt onderwijs en onderzoek op meer dan 50 locaties in Amsterdam. Met ruim 300 collega’s leveren we dagelijks dienstverlening van waarde, voor en mét studenten, docenten, onderzoekers en ondersteuners.

FS is verantwoordelijk voor alle facilitaire projecten en dienstverlening voor zowel de UvA als de HvA. De ambities zijn hoog: toekomstbestendige, duurzame en inclusieve campussen waar onderwijs, onderzoek en ontmoeting centraal staan – de zogeheten “sticky campus”.
Voor de afdeling Facilitair Management (FM) binnen FS zoeken wij een ervaren Facilitair Projectleider die zelfstandig en in teamverband projecten realiseert die bijdragen aan het verbeteren van facilitaire dienstverlening en campusinrichting.

De werkzaamheden richten zich o.a. op:
•    Aanbesteding en implementatie van circulair meubilair;
•    Verbetering van processen rond verhuur aan derden;
•    Overdracht en herinrichting van vierkante meters horeca naar FS;
•    Opstellen van businesscases en begeleiden van consultaties met interne en externe stakeholders;
•    Begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures van nieuwe facilitaire contracten.
Je maakt deel uit van het team Projecten FM-FS, werkt nauw samen met facilitair contactpersonen, directeuren bedrijfsvoering, controllers en andere experts binnen UvA en HvA.

Taken en verantwoordelijkheden
•    Leiden van meerdere facilitaire projecten van idee tot implementatie;
•    Opstellen en bewaken van voortgang, planning, investering en baten;
•    Organiseren van stakeholdersessies, inspraakmomenten en informatiesessies;
•    Voorbereiden van en meewerken aan aanbestedingsdocumenten en -procedures;
•    Fungeren als sparringpartner en verbinder tussen afdelingen, gebruikers en management;
•    Ondersteunen van bredere thema’s binnen FM zoals duurzaamheid, digitalisering en governance.

Voor deze opdracht werk je op twee locaties, enerzijds de Hogehilweg en op woensdag de Oudemanhuispoort. Bij de Hogehilweg is parkeergelegenheid. Afstemming locaties kan in nader overleg afwijken. Hybride werken is een optie, afstemming hierover in nader overleg. 

 
 

Dit ben jij

  • Opleidingseisen HBO denk-en werkniveau Werkervaringseisen Minimaal 5 jaar
    ervaring als projectleider of adviseur binnen een grote organisatie;
    Aantoonbare ervaring met (Europese) aanbestedingen en businesscases;
    Ervaring binnen de onderwijs- of facilitaire sector is een pre; Ervaring
    met stakeholdermanagement en projectmatig werken in complexe omgevingen;
    Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
    Kerncompetenties Je houdt overzicht, brengt structuur aan en stelt
    prioriteiten, ook bij meerdere parallelle projecten; Je hebt ervaring met
    het (deels) uitvoeren van (EU-)aanbestedingen; Je beoordeelt projecten
    inhoudelijk en stuurt bij waar nodig, met oog voor effectiviteit, samenhang
    en impact; U heeft alle eisen begrepen en gaat hiermee akkoord

Erik Visser

Marketing Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!