Financial Controller/Excel Expert

Gemeente Wijdemeren

  • Uitzenden
  • 01-08-2025
  • Noord-Holland
  • 36 uur
Gemeente Wijdemeren
4 maanden
MBO - HBO - WO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren financial controller/Excel expert.

Werkzaamheden:

  • Excel toepassen en beheren in auditfiles, gekoppeld aan Key2Financien;
  • Maandelijks opstellen van gecombineerde managementrapportages in Excel, met gebruik making van de auditfiles voor de diverse planning en control producten;
  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
  • Voorstellen doen voor het optimaliseren van werkprocessen (IV3, aansluiting sub- met financiële administratie etc.)
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

 

Dit ben jij

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of
    gemeenschappelijke regeling
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met Key2Financien van Centric
  • Aantoonbare vergevorderde kennis van en werkervaring met Excel
    (Draaitabellen, rapportages, data-analyses, dashboards)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (mede) opstellen van
    Planning en Control producten binnen een gemeente of gemeenschappelijke
    regeling
  • Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfsadministratie op hbo bachelor
    niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of
    Financieel Adviseur bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar met
    vergevorderde kennis van Excel
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën / BBV in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (mede) opstellen van
    Planning & Control producten binnen een gemeente of gemeenschappelijke
    regeling

Vincent Vermeulen

Recruitment Consultant

Vincent Vermeulen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Vincent neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!