Financial controller Slim warmtenet en regiodeal

Gemeente Deventer

Gemeente Deventer
6 maanden
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Team Financien en DOWR Inkoop 
Je komt terecht in een team van ongeveer 30 collega’s, bestaande uit business control, financial control en beheer, P&C consolidatie en financieel beleid, treasury en inkoopadviseurs.  We zijn verantwoordelijk voor de totstandkoming van de produkten uit de planning- en controlcyclus en advisering hierin, het financieel beleid van gemeente Deventer en de gezamenlijke inkoopadvisering voor de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.

Wat ons typeert? Nauwe samenwerking binnen én buiten het financiële domein, vanuit breed belang mede vormgeven financieel gezonde organisatie en het bouwen aan een toekomstbestendige inkoopfunctie. Er wordt samengewerkt vanuit een professionele houding. Op dit moment staan we aan de start van een nieuwe fase: het integreren van inkoop en financiën in één team, een goede afbakening met concerncontrol, met veel ruimte voor ontwikkeling en samenwerking. 

Opdracht 
Wij zoeken tijdelijk een ervaren financieel controller fysiek domein om samen met de business controller en stakeholders ingezet te worden voor de opgave Slim WarmtenetEen uitdagend, complex en maatschappelijk project.
Je:

  • Bent sparringspartner voor projectmanagement, directie warmtebedrijf, collega’s financiën
  • Adviseert over de financiën en verwerkt begrotingswijzigingen
  • Toetst en bewaakt BBV en gemeentelijke kaders
  • Analyseert en stelt prognoses op en biedt ondersteuning bij (meerjaren)ramingen
  • Zorgt voor financiële ondersteuning bij de lopende exploitatie
  • Signaleert (financiële) risico’s in de exploitatie
  • Adviseert over inrichting financiële processen
  • Controleert de projectadministratie en zorgt voor projectrapportages

 Je bent tevens gesprekspartner richting projectteam en directie warmtebedrijf en trekt hierin samen op met de business controller.
Daarnaast zorg je voor de advisering en ondersteuning mbt te middelen van de regiodeal. je ontzorgt hierin je collega financial controllers, en levert ook de input voor de SISA verantwoording.

Dit ben jij

  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de
    professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele
    uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZP’er via tussenkomst,
    waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als
    rechtstreeks
  • Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV
    van de kandidaat
  • Aantoonbare werkervaring met BBV
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller en
    business controller fysiek domein binnen een (semi-)overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met applicaties Lias en SAP
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring financial controller en business
    controller fysiek domein binnen een gemeente
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller of
    business controller;

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback