Financieel adviseur

Gemeente Steenbergen

  • Uitzenden
  • 12-05-2025
  • Noord-Brabant
  • 36 uur
Logo van Gemeente Steenbergen
6 maanden
HBO
Gesloten

Dit ga je doen

Wat ga je doen?
De financieel adviseur voor het team Zorg en veiligheid vervangt de collega die wegens zwangerschap tijdelijk afwezig is.
Wij zoeken financieel adviseurs met ruime kennis en ervaring binnen gemeenten. In jouw rol als financieel adviseur ben je voor jouw team de financiële sparringpartner bij het opstellen van voorstellen, beleidsplannen en andere adviezen. Een belangrijk deel van je taak zal bestaan uit je  bijdrage aan het opstellen van de producten van de planning- & controlcyclus. Meer specifiek betreft dit de tussenrapportage over 2025 en de programmabegroting voor 2026. Je werkt in het team samen met de andere adviseurs en met de collega’s van de financiële administratie.

Wat verwachten we van jou?

  • Minimaal twee jaar ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering, bij voorkeur in het domein waar je op reageert, en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet aantoonbaar zijn via het CV met referenties.
  • Je moet in staat zijn de rol als financieel adviseur zelfstandig uit te kunnen voeren (dit vraagt om senioriteit/ervaring en zelfstandig kunnen werken).
  • De genoemde beschikbaarheid.

Wij vinden het belangrijk dat je past in het team. Dit toetsen we in een persoonlijk gesprek.
Deze inhuuropdracht verloopt via Flex West-Brabant. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

Dit ben jij

  • De wet DBA reguleert de inzet van zzp-ers. Vanwege de aard en inhoud van de
    opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp-er te laten starten.
    Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten
    detacheren via een bureau
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een financiële
    richting.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van de wet- en regelgeving voor
    gemeenten, zoals het Besluit begroting en verantwoording provincies en
    gemeenten en de notities van de Commissie BBV.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als financieel adviseur in een
    gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en deze kunnen op
    aanvraag aangeleverd worden
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
    Communicatief vaardig – Zelfstandig – Analytisch – Netwerker – Politieke en
    bestuurlijke sensitiviteit Naast de competenties wordt ook getoetst of de
    kandidaat binnen de organisatie en het team past

Vicky Venema

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren