Financieel adviseur gebiedsontwikkeling

Gemeente Breda

Gemeente Breda
€4.264 — €6.072 / maand
6 maanden
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Financieel adviseur gebiedsontwikkeling

Heb jij een scherpe blik op financiën en wil je er aan bijdragen om onze ambitieuze gebiedsontwikkelingen waar te maken?

Introductie
In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.

Wat ga je doen?
Wij zijn op zoek naar een financieel adviseur met ervaring op het gebied van grote projecten, grondexploitatie en gebiedsontwikkeling.
De huidige financieel adviseur voor een belangrijke gebiedsontwikkeling vertrekt binnenkort. De gemeente Breda zoekt daarom op korte termijn een ervaren interim-professional die:

  1. Continuïteit waarborgt door de programmamanagers en projectteams te blijven ondersteunen en kennis van de vertrekkende adviseur te borgen.
  2. De functie structureert en overdraagbaar maakt voor een toekomstige vaste medewerker, inclusief een overdrachtsperiode van 2 tot 3 maanden.

De opdracht duurt naar verwachting 6 maanden bij een inzet van 24-32 uur per week en als onderdeel van deze functie voer je onder andere de volgende taken uit:

  • Project inrichting en beheersing: Je adviseert en draagt zorg voor de inrichting van de projectstructuur. Waar nodig geef je financieel advies rondom de gebiedsontwikkeling en grondexploitatie samen met de planeconoom.
  • Subsidiebeheer: Je adviseert bij het aanvragen, uit nutten en verantwoorden van subsidies.
  • Project rapportages: Je stelt de financiële paragraaf op van de voortgangrapportages voor een diverse groep van betrokkenen (B.v. Raad, Provincie en Rijk)
  • Eerste aanspreekpunt: Je voert periodiek budgetgesprekken met de programmamanagers en acteert als sparringpartner voor project teams binnen jouw aandachtsgebied.
  • Cyclische financiële producten: Je stelt begrotingen, jaarrekeningen, bestuurs- en maandrapportages op in samenwerking met inhoudelijke collega’s.                                          
  • Heldere financiële adviezen: Je adviseert gevraagd en proactief over financiële vraagstukken waarbij je complexe financiële informatie vertaalt naar duidelijke en begrijpelijke adviezen voor je collega’s.                                                                                                                         

Wie zijn wij?
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.
Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega’s werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.
Lees meer over de Gemeente Breda

Wat vragen wij!

  • Afgeronde opleiding: HBO- of WO-niveau in een bedrijfseconomische of (gemeentelijke) financiële richting.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling, grote projecten en grondexploitatie in een gemeentelijke organisatie.
  • Kennis van regelgeving: Expertise in financiële administratie, risicomanagement en gemeentelijke regelgeving (BBV) is een vereiste.
  • Ervaring met overdracht: Documentatie van complexe dossiers en de overdracht hiervan naar nieuwe medewerkers.
  • Passie voor Breda: Energie halen uit werken in een bruisende stad en affiniteit met stedelijke ontwikkeling.
  • Sterk en proactief in communicatie: Vaardigheid om effectief en proactief  te schakelen met diverse belanghebbenden in Nederlands woord en geschrift. Teamspeler die het gewend is om met diverse belanghebbenden op verschillende niveaus samen te werken.
  • Analytisch en oplossingsgericht: Cijfers kunnen vertalen naar concrete en doelgerichte adviezen. Effectief met probleem analyse en proactief, resultaatgericht en creatief in het aandragen van oplossingen.
  • Flexibel werken: Hybride werkomgeving, met aanwezigheid op het stadskantoor en/of de project locatie op meerdere dagen per week.

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.
 

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met financieel advies in
    een gemeentelijke organisatie.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met financieel advies rondom
    gebiedsontwikkeling of grondexploitatie.
  • Uw kandidaat heeft kennis van gemeentelijke regelgeving (BBV – Begroten,
    besluiten, verantwoorden).
  • Uw kandidaat is bereid om minstens twee dagen in de week, op maandag en als
    het werk hierom vraagt op het Stadskantoor of de project locatie in Breda
    te werken. Dit kan getoetst worden in het gesprek
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur op
    WO-niveau in de richting van Finance & Control, Accountancy, Bedrijfskunde
    met financiële gerichte vakken.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met financieel
    advies rondom gebiedsontwikkeling of grondexploitatie.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met subsidies.
    Bijvoorbeeld met de aanvragen, monitoring en verantwoording hiervan.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met samenwerkingsverbanden
    gemeente – provincie rondom gebiedsontwikkeling.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties.
    sterke communicatieve vaardigheden. – Je beschikt over een proactieve
    werkhouding. – Je bent gewend om te schakelen met een diverse groep aan
    belanghebbenden. – Je bent sterk in het plannen en het stellen van
    prioriteiten. – Je beschikt over een flexibele werkhouding. – Je bent erg
    resultaatgericht. – Je bent analytisch sterk. – Je weet de hoofdzaken goed
    van de bijzaken te scheiden. – Je kan aantonen tijdens het gesprek dat je
    beschikt over de uitgevraagde kennis en ervaring. – Je bent in staat om
    werkprocessen effectief te documenteren en over te dragen. De week van 20
    oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw
    kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback