Financieel adviseur Maatschappelijk domein

Gemeente Hellendoorn

Gemeente Hellendoorn
€3.602 — €5.313 / maand
3 maanden
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdracht
Bij de gemeente Hellendoorn werken we aan een toekomstbestendige en veerkrachtige organisatie. Cijfers helpen ons keuzes te maken die écht impact hebben. Binnen het team Bedrijfsvoering zoeken we een Financieel adviseur die met inzicht, betrokkenheid en een frisse blik bijdraagt aan gezonde financiën én aan verdere professionalisering van data gedreven werken.

Je komt te werken binnen het team Bedrijfsvoering: een enthousiast en veelzijdig team van ruim 40 collega’s dat werkt aan financiën, P&O, juridische zaken, belastingen, inkoop en contractbeheer. De sfeer is open en informeel. We zoeken elkaar actief op, delen kennis en versterken elkaar. In dit team word jij de financiële adviseur voor Maatschappelijke Ontwikkeling, een domein vol maatschappelijke impact en dynamiek.

Als financieel adviseur ben jij het financiële aanspreekpunt voor het brede en dynamische domein Maatschappelijke Ontwikkeling (onderwijs, sociaal domein, sport, cultuur, veiligheid en publieke gezondheid). Je speelt een proactieve rol in het bewaken en analyseren van financiële gegevens en geeft actief advies op het gebied van omzetbelasting en vennootschapsbelasting. Jij vertaalt ontwikkelingen naar heldere adviezen en rapportages.

De opdracht start januari  2026 en heeft een looptijd van 3 maanden. Indien de workload  daar aanleiding toe geeft, kan de opdracht maximaal 2 keer worden verlengd met een periode van telkens 3 maanden.

Als Financieel adviseur:

  • Adviseer en ondersteun jij managers en budgethouders bij het beheren van budgetten;
  • Monitor, analyseer en vertaal jij financiële gegevens naar inzichtelijke rapportages;
  • Draag je bij aan de begroting, bestuur rapportages en de jaarrekening;
  • Ben je het aanspreekpunt voor de financiële advisering van college- en raadsvoorstellen en projecten;
  • Ontwikkel je financieel beleid, kaders en richtlijnen, samen met collega’s;
  • Weet jij data om te zetten naar bruikbare stuurinformatie, passend bij onze ambitie: data gedreven werken.

Dit ben jij

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein of het
    maatschappelijk domein van een gemeente
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen
    bij een gemeente
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van
    bedrijfseconomie of bedrijfskunde
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesmanagement binnen het
    sociaal domein of het maatschappelijk domein
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de interne audit binnen het
    sociaal domein en het maatschappelijk domein
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de kwaliteitscontrole binnen
    het sociaal domein of het maatschappelijk domein

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback