Financieel adviseur Ruimte

Gemeente Veenendaal

Gemeente Veenendaal
€3.602 — €5.313 / maand
3 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Opdracht
Als financieel adviseur heb je een signalerende, ondersteunende en adviserende rol naar de teams binnen jouw aandachtsgebied. Jij bent adviseur voor de operationele financiële zaken met als doel transparantie in de financiën. Je bent verantwoordelijk voor (de signalering van) de juistheid van de budgetten en een correcte verwerking van de uitgaven en inkomsten op teamniveau. Je bent hiermee de financiële spin in het web voor jouw teams en de organisatie, en schakelt zowel intern als extern met betrokkenen.

In deze functie word je financieel adviseur voor drie teams binnen ons thema Ruimte. Je richt je op de financiën op het gebied van openbaar beheer, vastgoed en wijkservice.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor (taken):

  • Signalering van de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de financiële gegevens, denk aan mutaties reserves, voorzieningen en meerjareninvesteringsprogramma, stand van zaken rondom budgetten en een tweedelijns controle van verplichtingen en investeringsuren;
  • Het adviseren van de teamleiders, gevraagd en ongevraagd, op basis van een actueel financieel overzicht, waarbij je de ontwikkelingen in hun team bespreekt;
  • Assisteren bij het opstellen van financiële voorstellen en memo’s voor College en directie. Je zorgt hierbij voor aanlevering van de juiste gegevens;
  • Opstellen van financiële rapportages en ondersteunt de teams in de Planning & Control cyclus en bij de SiSa-regelingen (Single information, Single audit);
  • Ondersteunt bij het berekenen van tarieven van de diverse rechten en dienstverleningsovereenkomsten;
  • Opstellen van begrotingswijzigingen.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de
    richting van financiën of bedrijfseconomie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur RO bij een
    gemeente, specifiek op de onderwerpen openbaar beheer, vastgoed en
    wijkservice
  • Aantoonbare werkervaring met BBV. Benoem duidelijk in het CV waar deze
    werkervaring is opgedaan
  • Kandidaat is per direct beschikbaar voor 36 uur
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur RO bij een
    gemeente, specifiek op de onderwerpen openbaar beheer, vastgoed en
    wijkservice
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het uitvoeren van de in de
    opdracht genoemde taken.
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financien. Benoem duidelijk in het CV waar
    deze werkervaring is opgedaan

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback