Financieel programmabeheerser (voor programma Hart van de Heuvelrug of andere p

Provincie Utrecht

Provincie Utrecht
€4.232 — €5.972 / maand
6 maanden
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Resultaatopdracht

  • Je bent de verbindende schakel en het eerste aanspreekpunt voor de financiële management rapportages zoals jaarrekening.
  • Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programma’s om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten;
  • Je haalt proactief de benodigde informatie op bij budgethouders en projectleiders en voert voortgangsgesprekken.
  • Je beheert de financiële inkomsten en uitgaven van het project o.a. in Excel.
  • Je ontwikkelt toegankelijke dashboards om collega’s en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses;
  • Je adviseert collega’s over een strategische inzet van middelen;
  • Je analyseert hoe de activiteiten bijdragen aan de provinciale doelstellingen;
  • Je vormt de schakel tussen de programma’s en de financial controller voor de P&C-cyclus;
  • Je stroomlijnt informatie van de grondexploitaties van het programma Hart van de Heuvelrug.

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Wat houdt de rol in?

Als programmabeheerser&control ben jij de spin in het web in onze programma’s (waaronder Hart van de Heuvelrug). Je bent verantwoordelijk voor de brede beheersing van aspecten zoals kwaliteit, tijd, geld, risico, informatie, documentatie en rapportage. In samenwerking met anderen ontwikkel je een monitoringsomgeving. Hiermee volg je de uitvoering van de projecten op de voet, evalueer je de voortgang en analyseer je hoe onze activiteiten bijdragen aan de doelen.

Daarnaast lever je je bijdrage aan de ontwikkeling en versterking van programmabeheer&control.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als
    project/business/concern controller
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het
    vormgeven van monitoringsrapportages in Excel
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het
    opstellen van managementrapportages zoals een begroting of jaarrekening
  • Aantoonbare werkervaring met besluit begroting en verantwoording gemeenten
    en provincies (BBV)
  • Aantoonbare ervaring met grondexploitaties. Geef hiervan een duidelijk
    voorbeeld in het CV
  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van financiën of
    economie
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring met financiële
    monitoringsrapportages en dashboards.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken en
    financiële verantwoording
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met risicomanagement

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback