Frontoffice medewerker vergunning verlenen

gemeente waalwijk

  • Uitzenden
  • 16-06-2025
  • Noord-Brabant
  • 27 uur
Logo van gemeente waalwijk
6 maanden
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Als Frontoffice medewerker vergunning verlenen vervul je de rol van DSO beheerder en ben je eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers.

Werkzaamheden behorende bij deze functie zijn o.a. :

  • Beheer van het DSO en het omzetten van beleid naar toetsbare regels in het DSO

 

  • Begeleidt initatiefnemers in de eerste vervolgstappen van initatieven en eerste aanspreekpunt voor klanten

 

  • Voert een eerste quickscan uit over aanvragen en de haalbaarheid van initatieven

 

  • Tot slot heb je voldoende kennis van de Omgevingswet (en de Wabo).

Wet DBA
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

 

Kandidaatomschrijving

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket of beginnend adviseur vergunningen (Omgevingswet, Wabo onderdeel bouwen/of ruimtelijke ordening). Deze ervaring is opgedaan bij een gemeente of andere overheidsinstelling (zoals omgevingsdienst).
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het DSO en bent in staat beleid om te zetten naar toepasbare regels in het DSO. Toon aan met het CV. 
  • Je bent communicatief vaardig in het klantcontact en in staat initatiefnemers te begeleiden in vervolgstappen ten behoeve van de uitwerking van het intiatief en een quick scan uit te voeren op haalbaarheid van een initiatief. 
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met VTH software
    • Centric Leefomgeving
    • Djuma
    • DigEplan
    • MS Office
    • Teams
  • Je hebt bij voorkeur recente werkervaring opgedaan bij een middelgrote gemeente in een vergelijkbare rol.

Dit ben jij

  • Minimaal 1 jaar werkervaring als frontoffice medewerker
    omgevingsloket/omgevingswet of als junior adviseur vergunningen
  • Ambtelijke ervaring – Je hebt aantoonbare ervaring bij een gemeente of
    overheidsdienst
  • Systeemkennis – Kennis van het programma Centric Leefomgeving en Microsoft
    Teams
  • Bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als medewerker front
    office of junior adviseur Vergunningen Omgevingswet (Wabo) en aantoonbare
    ervaring met het DSO (beheer)
  • Opleiding Omgevingswet – Afgeronde opleiding in het kader van omgevingswet
    en DSO
  • Inzetbaarheid – Je bent vanaf 16 juni voor minimaal 24 uur per week
    inzetbaar, bij voorkeur 27 uur
  • Systeemkennis – Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met CLO, Djuma en/of
    DigEplan
  • Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
    aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
    beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
    aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring,
    kennis en de gewenste competenties

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!