Frontoffice medewerker vergunning verlenen
gemeente waalwijk
- Uitzenden
- 16-06-2025
- Noord-Brabant
- 27 uur


Dit ga je doen
Als Frontoffice medewerker vergunning verlenen vervul je de rol van DSO beheerder en ben je eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers.
Werkzaamheden behorende bij deze functie zijn o.a. :
- Beheer van het DSO en het omzetten van beleid naar toetsbare regels in het DSO
- Begeleidt initatiefnemers in de eerste vervolgstappen van initatieven en eerste aanspreekpunt voor klanten
- Voert een eerste quickscan uit over aanvragen en de haalbaarheid van initatieven
- Tot slot heb je voldoende kennis van de Omgevingswet (en de Wabo).
Wet DBA
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.
Kandidaatomschrijving
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket of beginnend adviseur vergunningen (Omgevingswet, Wabo onderdeel bouwen/of ruimtelijke ordening). Deze ervaring is opgedaan bij een gemeente of andere overheidsinstelling (zoals omgevingsdienst).
- Je hebt aantoonbare ervaring met het DSO en bent in staat beleid om te zetten naar toepasbare regels in het DSO. Toon aan met het CV.
- Je bent communicatief vaardig in het klantcontact en in staat initatiefnemers te begeleiden in vervolgstappen ten behoeve van de uitwerking van het intiatief en een quick scan uit te voeren op haalbaarheid van een initiatief.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met VTH software
- Centric Leefomgeving
- Djuma
- DigEplan
- MS Office
- Teams
- Je hebt bij voorkeur recente werkervaring opgedaan bij een middelgrote gemeente in een vergelijkbare rol.
Dit ben jij
- Minimaal 1 jaar werkervaring als frontoffice medewerker
omgevingsloket/omgevingswet of als junior adviseur vergunningen - Ambtelijke ervaring – Je hebt aantoonbare ervaring bij een gemeente of
overheidsdienst - Systeemkennis – Kennis van het programma Centric Leefomgeving en Microsoft
Teams
- Bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als medewerker front
office of junior adviseur Vergunningen Omgevingswet (Wabo) en aantoonbare
ervaring met het DSO (beheer) - Opleiding Omgevingswet – Afgeronde opleiding in het kader van omgevingswet
en DSO - Inzetbaarheid – Je bent vanaf 16 juni voor minimaal 24 uur per week
inzetbaar, bij voorkeur 27 uur - Systeemkennis – Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met CLO, Djuma en/of
DigEplan - Interview – Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een
aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke
beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder
aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring,
kennis en de gewenste competenties

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?