Functioneel applicatiebeheerder

Gemeente Rhenen

Gemeente Rhenen
€3.602 — €5.313 / maand
6 maanden
HBO
Laatste dag

Dit ga je doen

Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.

De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Achtergrond
Voor de versterking van het team Informatisering & Automatisering is Gemeente Rhenen op zoek naar een ervaren Functioneel Applicatiebeheerder Burgerzaken. In deze rol zorg je voor het optimaal functioneren, beheren en doorontwikkelen van de Centric-applicaties binnen het domein Burgerzaken. Jij bent de verbindende schakel tussen gebruikers, systemen en leveranciers.

Opdrachtomschrijving
Als functioneel applicatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de systemen die binnen het domein Burgerzaken worden gebruikt, met een sterke focus op Centric Burgerzaken en Centric Datadistributie.

Je werkt nauw samen met gebruikers, leveranciers en collega-beheerders om de applicaties optimaal te laten functioneren. Je ondersteunt bij wijzigingen, nieuwe functionaliteiten en (keten)koppelingen. Daarnaast draag je bij aan diverse audits en implementatieprojecten.

Werkzaamheden

  • Dagelijks functioneel beheer van Centric Burgerzaken en Centric Datadistributie.
  • Onderhouden, bewaken en optimaliseren van applicatie-inrichting.
  • Implementeren, testen en ondersteunen van eDiensten, o.a. huwelijk.
  • Onderhouden van de Centric-omgeving en het uitvoeren van updates en wijzigingen.
  • Adviseren en instrueren van gebruikers voor optimaal gebruik van de applicaties.
  • Opstellen van rapportages, steekproeven en selecties ten behoeve van mailings, enquêtes en onderzoeken.
  • Verzorgen van jaarlijkse audits zoals de DigiD-audit, ENSIA en de uitwijktest.
  • Signaleren en oplossen van knelpunten, en proactief uitvoeren van verbeteringen.
  • Installatie, configuratie en updates van relevante software.
  • Dagelijks functioneel beheer van Centric Burgerzaken en Centric Datadistributie.
  • Onderhouden, bewaken en optimaliseren van applicatie-inrichting.
  • Implementeren, testen en ondersteunen van eDiensten, o.a. huwelijk.
  • Onderhouden van de Centric-omgeving en het uitvoeren van updates en wijzigingen.
  • Adviseren en instrueren van gebruikers voor optimaal gebruik van de applicaties.
  • Opstellen van rapportages, steekproeven en selecties ten behoeve van mailings, enquêtes en onderzoeken.
  • Verzorgen van jaarlijkse audits zoals de DigiD-audit, ENSIA en de uitwijktest.
  • Signaleren en oplossen van knelpunten, en proactief uitvoeren van verbeteringen.
  • Installatie, configuratie en updates van relevante software.

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    Functioneel Applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken
  • Aantoonbare werkervaring met implementeren en beheren van eDiensten
  • Aantoonbare werkervaring binnen audit-trajecten (DigiD, ENSIA)
  • Uiterlijk per 5 januari beschikbaar voor 16 uur per week gedurende de
    periode van een jaar
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als
    Functioneel Applicatiebeheerder binnen een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare kennis van Key2burgerzaken, Autorisatiemodule, Centric
    Datadistributie, JCC Betalen, JCC afspraken, Oribi en RAAS
  • Aantoonbare kennis van koppelingen en gegevensstromen binnen het domein
    Burgerzaken

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback